Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایمان سلطان آبادی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش برف در اکثر ارتفاعات، کوهنوردانی که قصد صعود در این فصل را دارند باید حتما تجهیزات تخصصی و کامل زمستانی صعود به ارتفاعات را همراه خود داشته باشند.

وی افزود: این تجهیزات علاوه بر لباس گرم شامل کاپشن ضدآب، بادگیر، کلاه مناسب، دستکش ضد آب، عینک، کفش مناسب، گتر، کرامپن، باتوم، چراغ پیشانی و دیگر لوازم ضروری صعود زمستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مربی کوهنوردی در رابطه با پوشش کوهنوردان برای صعودهای زمستانی گفت: در این فصل باید به جای پوشیدن لباس هایی ذخیم با لایه های کم از لباس هایی با زخامت کمتر و لایه های بیشتر استفاده کرد.

سلطان آبادی توضیح داد دمای بدن کوهنوردان در زمان صعود به دلیل فعالیت بالا می رود از این رو نمی‌توان با لباس های زخیم به فعالیت خود ادامه داد اما در صورتی که لباس‌های چندلایه داشته باشند، می‌توانند لایه‌های بیرونی آن را در آورده و با پوششی سبک ادامه مسیر دهند تا در زمان توقف دوباره آن را بپوشند.

وی تاکید کرد: با توجه به خطرات کوهستان، افراد در فصل زمستان باید از کوهنوردی‌های انفرادی پرهیز کنند و حتما در قالب تیم کوهنوردی و به همراه مربی و راهنما راهی ارتفاعات شوند.

این مربی، آشنایی با برف و بهمن را یکی از الزامات کوهنوردی زمستانی برشمرد و یادآور شد: دقت داشته باشید که در تیم حتما باید افراد آشنا با بهمن و برف حضور داشته باشند تا کوهنوردان در خطر ریزش بهمن قرار نگیرند.

سلطان آبادی ادامه داد: حتما افرادی که قصد صعود به کوه‌هایی با ارتفاع بیشتر از سه هزار متر را دارند باید علاوه بر تجهیزات کامل، غذای کافی و لباس اضافی نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: ضروری است که افراد پیش از راهی شدن به کوهستان، اطلاعات مربوط به صعود و منطقه‌ایی که میخواهند بروند را به نزدیکان خود بدهند تا در صورت بروز حادثه و تاخیر در بازگشت با ارگان‌های امدادی تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی بارش برف در روزهای پایانی هفته در ارتفاعات کرمانشاه نسبت به حضور در ارتفاعات هشدار داده است.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارای ارتفاعات زیادی است که مهمترین آنها شاهو، پراو، دالاخانی، فرخشاد، سه کل و سفیدکوه است.

برچسب‌ها کوهنوردی کرمانشاه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهنوردی کرمانشاه سازمان هواشناسی کوهنوردی کرمانشاه سازمان هواشناسی داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی