Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از دو روز گذشته موضوع چمدان های ملی پوشان فوتبال کشورمان در فرودگاه بیروت در میان کاربران سعودی، اماراتی و لبنانی های حامی جریان آمریکا دست به دست می شود.

*استارت حاشیه سازی هدفمند بوسیله آل سعود 

استارت این جریان از زمان ورود کاروان تیم ملی کشورمان به لبنان خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی تصاویر ملی پوشان با چمدان های بزرگ در فضای مجازی منتشر شد، یکی از شخصیت های آل سعود آنها را برای اهداف سیاسی دانست و از بزرگیشان اظهار تعجب کرد.

وقتی این شخصیت سعودی به این موضوع بسیار طبیعی از دید سیاسی خودش پرداخت،کاربران مجازی در سعودی، امارات و مخصوصا کاربران ضد مقاومت شروع به پمپاژ شایعات در فضای مجازی کردند. آنها اعلام کردند این چمدان های بزرگ برای اهداف سیاسی ایران در لبنان استفاده شده و بدون تفتیش وارد خاک این کشور شده است.

*ورود رسانه های ضد انقلاب برای دامن زدن به شایعه

موج سواری ها از چمدان تیم ملی فوتبال ایران از فضای مجازی به رسانه های ضد انقلاب رسید. شبکه فارسی زبان معاند «ایران‌اینترنشنال» با گرایش به رژیم عربستان سعودی با انتشار پستی مغرضانه در این مورد نوشت: «برخی فعالان و کاربران ایران و لبنان در رسانه‌های اجتماعی تردیدهایی در این باره و امکان انتقال دلار یا تجهیزات پهپاد برای حزب‌الله را مطرح کردند!».

*وزیر کشور لبنان در دامن شایعه سازی افتاد

این جریان و دسیسه مجازی تنها به اینجا ختم نشد، حتی بسام المولوی وزیر کشور لبنان نیز وارد این حاشیه سازی ها شده و جریان سعودی-اماراتی ضد ایران را به نوعی تایید کرد.

وزارت کشور لبنان با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «قاضی بسام المولوی وزیر کشور، پس از انتشار تصاویری از ورود بازیکنان فوتبال خارجی به بیروت، نامه‌ای به رئیس دستگاه امنیتی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بابت تعداد زیاد چمدان و مسائل مطرح شده پیرامون عدم بررسی این چمدان‌ها در بدو ورود به فرودگاه ارسال کرد. مولوی از سازمان امنیت فرودگاه خواست تا بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و گزارش مفصلی را به وی تحویل دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.»

*اهداف سیاسی سعودی-آمریکایی پشت ماجرا

این درخواست وزیر کشور لبنان از روز گذشته تا الان در صفحات توئیتری سعودی ها و اماراتی ها به سوژه روز تبدیل شده است. سایت «ال اف جی» نیز در این زمینه نوشت: توجه غافلگیرکننده صفحات مجازی به بازی فوتبال ایران و لبنان به دلیل فضای سیاسی کنونی حاکم در  لبنان دانست.

در شرایط سیاسی لبنان، این روزها وابستگان به جریان سعودی- آمریکایی در مقابل حزب الله گرفته اند که تمام این مسائل سیاسی باعث شده تا چمدان های ملی پوشان ایرانی مورد توجه بیش از حد قرار بگیرد.

*خنثی شدن بمب حاشیه ساز سعودی-آمریکایی ضد ایران

بمب خبری سعودی-آمریکایی ضد ایران بوسیله کاربران مجازی خنثی شد. بعد از اظهارات عجیب وزیر کشور لبنان درباره چمدان های ملی پوش ایرانی در فضای مجازی، این مسئول بلند پایه به چالش کشیده شد. کاربران در فضای مجازی با انتشار تصاویری از ملی پوشان اماراتی و کره ای با همین حجم از چمدان ها، از او سوال کردند که این موضوع برای همه تیم ها وجود دارد و امری طبیعی است.

کاربران مجازی با انتشار تصاویر کاروان تیم ملی امارات و کره جنوبی با همین حجم از چمدان های تیم ملی ایران این بمب حاشیه ساز سعودی- آمریکایی را خنثی کردند تا این مسئله بسیار کوچک و طبیعی که با اهداف سیاسی بزرگ نمایی شده بود، ختم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی لبنان انتخابی جام جهانی حاشیه سازی برای تیم ملی فوتبال وزیر کشور لبنان سعودی آمریکایی فضای مجازی اهداف سیاسی ملی پوشان چمدان ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه

به گزارش قدس آنلاین، ایران که در اوج ظهور قدرت آمریکا موفق شد از رویارویی اجتناب کند و در سایه تحریم‌ها و محاصره، بر زخم‌هایش مرحم بگذارد؛ سه محور ثابت را حفظ و پیرامون آن دستاوردهایی کسب کرد: نخست؛ استقلال، ساختن کشور و اندوختن عناصر قدرت؛ دوم، انسجام اتحاد منطقه‌ای‌اش با سوریه و  سوم، موضع ایران در قبال فلسطین و جنبش‌های مقاومت و پافشاری در حمایت از آن‌ها. 

۲. نتانیاهو محاسبات خود را روی  دوگانه بنا کرد؛ اینکه آمریکا همچنان قادر به رویارویی و ایران هنوز در مرحله اجتناب از رویارویی است. او دچار غافل‌گیری مضاعف شد. همه‌چیز گویا بود که آمریکا – همان‌طور که جنگ در عراق و افغانستان نشان داد - دیگر نشاط اجتماعی و برتری نظامی لازم برای جنگیدن را ندارد. در جنگ علیه سوریه، آمریکا به گروه‌های تروریستی متوسل شد؛ با این حال، جنگ آن‌طور که آمریکا می‌خواست به پایان نرسید. اگر غافل‌گیری از آماده نبودن آمریکا برای رویارویی - فقط برای نتانیاهو بود، غافل‌گیری دوم هم برای او و هم برای دیگران بود؛ اینکه ایران برای رویارویی آماده است.

۳. پاسخ اسرائیل - که متکی به آمادگی آمریکا بود - شاهدی بر غافل‌گیری نخست بود؛ در حالی که پاسخ ایران - پیش از آن - بر اساس آمادگی ایران تعیین شده بود و مانور توان بازدارندگی، ایرانی - اسرائیلی نبود، بلکه ایرانی - آمریکایی بود. در جریان واکنش ایران، آمریکا تمام عناصر لازم برای شناخت توانایی ایران در به‌کارگیری قدرت را آزمایش و نیروها و متحدان خود را بسیج کرد، اما نتایج آن، او را ناکام گذاشت و نشان داد ایران دست بالا را دارد. دلیل نخست اینکه جمهوری اسلامی قادر است تمام نقاط حرکت نیروهای آمریکایی، حرکت هواپیماهای جنگی از مدیترانه به سمت خلیج فارس و کشورهای عربی و پراکندگی شبکه‌های موشکی را زیر نظر بگیرد و پهپادها و موشک‌های ایران، آماده‌باش را به تمام نیروهای آمریکا، اسرائیل و متحدانشان تحمیل کرد؛ در حالی که ایران فقط بخشی از آنچه در اختیار داشت را استفاده کرد و بخشی از آنچه که تصمیم به افشای آن داشت را در معرض رصد قرار داد. دوم، ناتوانی در تسلط الکترونیکی بر پهپادها و موشک‌هاست. دو ناوشکن ویژه پارازیت الکترونیکی برای انجام این مأموریت آماده شدند و نتیجه آن شکستی ناگوار بود؛ با وجود آنکه هواپیماهای ایرانی به مدت ۹ساعت، اهدافی در دسترس بودند. سوم اینکه موشک‌های معدود و مشخص ایران، بدون آنکه پدافندهای آمریکا و اسرائیل قادر به مقابله با آن‌ها باشند، به اهداف خود رسیدند.

۴. نبرد تمام شد؛ آزمون اذهان، اراده‌ها و توان فنی به پایان رسید و نتیجه «یک - صفر» به‌نفع ایران شد. این نتیجه نهایی است؛ زیرا دور بعدی پس از آن وجود نخواهد داشت و با توجه به نتایج این دور، در منطقه بسیار نوشته خواهد شد، به‌ویژه در مورد پرونده‌های جاری که در انتظار تعیین مرزهای قدرت میان آمریکا و ایران بود که ترسیم شد. پرونده اول، جنگ غزه است که تلاش نتانیاهو برای فرار از آن به سمت رویارویی ایران و آمریکا ناکام ماند. او اکنون باید به چالش‌های خود بازگردد، یا دنبال کردن جنگی که منجر به شکست بیشتر می‌شود یا تسلیم شدن در برابر شرایط مقاومت و تحمل ذلت. چشم‌انداز منطقه، سرنوشت عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل و سرنوشت موضع‌گیری ترکیه هم از مسیر این جنگ و مسائل پیرامون آن عبور می‌کند.

این منطقه، از جو پرفشار اسرائیلی خارج شده و وارد جو کم‌فشار ایرانی می‌شود؛ در حالی که جوهره این گذار، بر برتری «بافنده فرش» بر «پوکرباز» در صبر، مهارت و پشتکار و برتری «قالی ایرانی» بر «موکت آمریکایی» استوار است.

مصطفی لشکری

دیگر خبرها

  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است