Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با بررسی‌های سطحی و مشاهدات اولیه از محل معدن «لاپلنگ» یعنی محل پیدا شدن دو جسدی که در هفته‌های قبل کشف شد، یک معدن بسیار قدیمی بوده که از سال‌های بسیار دور ایرانیان به ویژه مردمان قدیم روستاهای چاهریسه، باقرآباد و غیره از این معدن روی و سرب استخراج می‌کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مشاهدات اولیه با دو کوره فرآوری و ذوب مواجه شدیم که قدمت این کوره‌ها مربوط به دوره صفویه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان خاطرنشان کرد: بررسی کارشناسان باستان شناس اداره کل استان اصفهان و مصالح به کار رفته در آن قدمت بالای این محل و وجود حیاتی ارزشمند را نشان می‌دهد.

مشهدی تصریح کرد: صحبت‌هایی از حضور روس‌ها و انگلیسی‌ها از زمان جنگ جهانی دوم در معادن ایران و معدن روی لاپلنگ هست و اینکه این معدن در دوره پهلوی اول هم فعال بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل کار کردن ماشین آلات در این مکان و برداشت‌هایی که صورت گرفته تعدادی از کانال‌ها به طور کامل تخریب و از بین رفته است.

انتقال اسکلت‌های کشف شده به موزه شهر زواره

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: اجساد با هوشیاری تکنسین معدن و راننده بیل مکانیکی از بین نرفته و تحویل عوامل نیروی انتظامی شهرستان شده و با احتیاط کامل توسط میراث فرهنگی از محل ستاد نیروی انتظامی به موزه شهر زواره برای بررسی و نظرات کارشناسی منتقل شده است.

مشهدی در خصوص اعلام جنسیت، سن اجساد و همچنین قدمت آنها خاطرنشان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شده که به احتمال قوی یکی از این افراد فردی بالغ و دیگری فردی نابالغ بوده است که یکی از آنها جنسیت مونث دارد.

وی یادآور شد: در خصوص قدمت اسکلت‌ها هم پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی این مهم مشخص می‌شود.

کد خبر 5348386

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی مشهدی میراث فرهنگی کشف جسد آثار باستانی ویروس کرونا بوشهر گرگان واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه اردبیل ایلام بارش باران شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها واکسیناسیون کرونا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم

کارگر حاضر در محل می گوید که جسد موجود در تابوت ها سالم بودند. اما به دلیل شرایط بد نگهداری و عدم مراقبت جسدهای باستانی نابود شدند./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان