Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کودکان فاقد سرپرست موثر در مراکز یا خانه‌های شبه خانواده نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: در سراسر کشور۱۰ هزار کودک فاقد سرپرست موثر در مراکز نگهداری می‌شوند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این تعداد کودک و نوجوان در ۶۵۰ مرکز شبه خانواده زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی عنوان کرد: قانون می گوید بهزیستی مسئول نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است که در قانون کودک تا ۱۸ سالگی تعریف شده است.

وی گفت: ولی سازمان بهزیستی بچه هایی را که در کنارشان بوده حتی بعد از ۱۸ سالگی همراهی و کمک می کند تا بتوانند با وضعیت مطلوب تری وارد جامعه شوند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اولویت بهزیستی این‌می باشد که کودک وارد مرکز شبه خانواده نشود، خاطر نشان کرد: وقتی کودک وارد بهزیستی شود در درجه اول باید خانواده اش توانمند گشته و این باز پیوند شده و به خانواده خود بازگردد.

بابایی بیان کرد: اگر این اتفاق رخ نداد در رینگ دوم خانواده یعنی درجه های اول مانند مادربزرگ و پدربزرگ، عمه، عمو و نزدیکان درجه اول و اگر این هم مقدور نشد به فرزند خواندگی برود و اگر باز این‌امکان میسر نگردید به محیط های امن نگهداری سپرده شوند.

وی افزود: در این‌مراکز تربیت و نگهداری آنها دنبال می شود و اورا  تادوران نوجوانی و جوانی دنبال می کنیم تا بتواند از نظر شغل، مسکن حمایت بیشتری شده و وضعیت مطلوب تری پیدا کند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هر ساله ۲ هزار کودک به فرزند خواندگی می روند.

بابایی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار خانواده متقاضی فرزند خوانده پشت نوبت وجود دارد و در واقع کودکی که به این‌خانواده ها واگذار شود نیست اغلب متقاضی نوزاد می باشند.

بابایی با عنوان اینکه همه کودکان قابل واگذاری نیستند اظهار کرد: در ازای هر کودک ۱۱ خانواده متقاضی وجود دارد.

وی با عنوان اینکه سازمان بهزیستی برنامه های مختلف و موثری بر ای توانمند سازی کودکان دارد ، گفت: یکی از این بر نامه آموزش مهارت می باشد ویژه بچه ها بخصوص آنها که در خانه ها هستند که بعد از جدا شدند از این‌مراکز بتوانند خودکفا شده و بر روی پای خود به ایستند نه اینکه طور دیگر به سازمان باز گردند. 

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بچه ها از سن ۱۵ سالگی به بعد ما مهارت هایی را که می تواند به آینده آنها کمک کند را آموزش می دهیم.

بابایی بیان کرد: کمک هزینه یارانه نگهداری بچه ها افزایش یافته ولی هر قدر یارانه ای پرداخت هم می شود بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از هزینه های انجام شده توسط موسسه است.

بابایی ادامه داد: برای کودکان ۶ الی ۱۲ سال هر ماه ۱۲ میلیون ریال و ۱۲ الی ۱۸ سال ۱۰ میلیون ریال یارانه به موسسه پرداخت می شود که کفاف هزینه ها را نمی دهد.

  مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد کمک ها از سوی خیرین مختلف در سرتا سر کشور می باشد، در واقع موسسات شرکای بهزیستی بوده و بدون آنها این کار انجام نخواهد شد.

بابایی اضافه کرد: ما ۶۵۰ خانه در کشور داریم که توسط ۴۵۰ موسسه راهبرد می شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان سازمان بهزیستی نوجوانان مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور شبه خانواده بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

مدیرعامل و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور امروز با استاندار کرمان دیدار کردند. 

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) به مقوله کودک و نوجوان و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با آن ها اشاره داشت و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرمایه اجتماعی به نام اعتماد مردم در اختیار دارد و تولیدات این مجموعه مورد اقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر چاپ و نشر کتاب، فیلم و انیمیشن در حوزه اسباب بازی نیز وارد شده و بدین منظور نمایشگاهی با ۱۸۰۰ محصول طی ۱۰ روز برگزار شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در حوزه فیلم و انیمیشن حمایت‌های مالی، علنی و اکران را از تولیدات خواهیم داشت تا آثار به دست افراد توانمند و گروه‌های مختلف به نتیجه برسند.

علامتی برون‌سپاری کارها را از اهم کارها برشمرد و با بیان اینکه برجسته‌سازی شخصیت‌ها و نمادهای استانی و ملی در دستور کار کانون است، گفت: شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در تولیدات کانون پرورش فکری به رشته تحریر درآورده می‌شوند.

 فداکار، استاندار کرمان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجموعه‌ای فعال از گذشته است و هدف‌گذاری و دربرگیری آن نیز با مهم ترین دوره سنی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اجتماعی خوبی برای کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان وجود دارد، افزود: ۲۷ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان فرصتی برای کار در حوزه فرهنگ دینی و شهادت است.

استاندار کرمان شکل‌گیری شورای استانی کانون پرورش فکری را با حضور جمعی از دغدغه‌مندان و علاقمندان به این حوزه را برای طراحی و اولویت‌بندی برنامه‌ها موثر دانست.

وی تصریح کرد: آمادگی کمک و همراهی را در حوزه تولیدات ویژه کودکان و نوجوانان به ویژه چاپ کتاب را داریم.

فداکار برگزاری رویدادهای فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان از جمله شعر و قصه‌گویی در شهرها و روستاهای استان را موثر دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس