Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار یزد با بیان اینکه فعالیت در تشکل‌های دانشجویی یک امتیاز محسوب می‌شود گفت: بسیاری از دانشجویان از این ظرفیت غافل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی در دیدار با تشکل‌های دانشجویی استان یزد با بیان اینکه انتقادات بایستی شنیده شود اظهار داشت: فضای دانشگاه باید به سمت سیاسی شدن و فعال شدن برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه لازم است به فعالیت‌های دانشجویی میدان داده شود تا با قدرت بیشتری در این زمینه کار کنند گفت: دانشگاه باید این موضوع را یک ارزش بداند و دانشجویان را به سمت فعالیت دانشجویی ترغیب کند. 

وی گفت: افرادی که فعالیت دانشجویی در دانشگاه دارند جامع‌پذیری بیشتری دارند و بیشتر در سطح جامعه و بازار کار می‌توانند موفق باشند 

استاندار یزد تصریح کرد: همچنین مدیران کشور هم عمدتا از دانشجویان فعال در زمان دانشجویی خود بودند بنابراین موقعیت تشکل‌های دانشجویی یک امتیاز است که بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند و از آن غافل هستند. 

فاطمی با بیان اینکه انتظار می‌رود که برای فعال کردن دانشجویان برنامه‌ریزی شود خاطرنشان کرد: این اقدام در برنامه‌های کاری دانشگاه در کنار آموزش، علم و فناوری، ارتباط صنعت و دانشگاه و اهمیتی که به مهارت آفرینی و کارآفرینی، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم داریم قرار بگیرد و کار سیاسی و دانشجویی کردن یک ارزش محسوب شود و برای آن مسابقه داده شود. 

استاندار یزد گفت: فضای آزاد اندیشی در دانشگاه ایجاد شود و لازم است وقتی شخصی دیدگاهی دارد آن را بیان کند، دانشجو نباید از بیان دیدگاه خود بترسد، در واقع دیدگاه را باید مطرح کرد تا طرف مقابل به آن پاسخ بدهد و این فضا به دور از توهین و تخریب باشد. 

فاطمی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌ها واقعی و مناسب باشد، محیط دانشگاه باید یک محیط حقیقتا علمی و نقاد و حقیقتا آزاد اندیشانه باشد و باید دیدگاه‌های مختلف هم در این محافل مطرح شده و دانشگاه از این جهت زنده شود از نظر من انفال برخی محیط‌های دانشجویی یک نقص است که باید رفع شود. 

وی عنوان کرد: ما که دانشگاه می‌رفتیم بسیاری از مسائل روز جامعه برای دانشجویان مهم نبود، اینکه تورم بشود 30 درصد یا به خط انتقال آب یزد تعرض شده باشد چندان در مناظرات ما مطرح نمی‌شد و رقابت‌ها درون دانشگاه و در خصوص مسائل داخل دانشگاهی بود. 

نامه دفاتر بسیج دانشجویی علوم پزشکی به وزیر بهداشت درباره دستیاران پزشکیدستور مخبر برای ساماندهی وضعیت خوابگاه‌های دانشجوییبسیج دانشجویی مطالبات کارگران کارخانه روغن نباتی شیراز را پیگیری می‌کند

استاندار یزد گفت: در حال حاضر شرایط فرق کرده است و رویکردها به سمت مباحث تخصصی‌تر رفته و موضوعات کلان کشور و استان مورد مطالبه قرار دارد که بسیار ارزشمند است و در صحبت‌های نمایندگان تشکل‌ها مطالبه‌ها کلان وجود داشت. 

فاطمی با اشاره به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص که مسئولان باید پاسخگو باشند همچنین در جمع دانشجویان حضور داشته باشند گفت: در این راستا ارتباط‌گیری با بدنه دانشجویی و مجموعه‌های تشکل دانشجویی یک برنامه و راهبرد برای ما ایجاده کرده است و در فاصبه دو ماه یک بار حاضر به برگزاری جلسات تخصصی با جوانان و دانشجویان هستیم. 

وی افزود: موضوعات متعددی که در این جلسه مطرح شد که سبب شد تا جلسات بعدی را تخصصی برگزار می‌کنیم از این جهت یک مسئله را با حضور مدیران مربوطه آن دقیق حلاجی می‌شود، تا به یک جمع‌بندی برسیم و تک تک موضوعات با حضور معاونین و مسئولان بخش به صورت تخصصی بررسی می‌شود وقتی دیدگاه دانشجویان به مدیران گفته می‌شود قطعا یک ویرایشی در جهت بهتر شدن عملیات‌های اجرایی  انجام می‌شود. 

استاندار یزد با بیان اینکه بدنه تشکل‌های دانشجویی از روحیه انفعالی خارج شود و فعالانه، مطالبه گرانه و کارشناسانه کار کنند، قول داد تا در مراسم 16 آذر روز دانشجو که با حضور دانشجویان در دانشگاه برگزار می‌شود شرکت کند. 

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکل های دانشجویی استاندار یزد دانشجویی یک تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • به وقتِ بیداری
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان