Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، دادستان‌ های شهرستان‌های مینودشت و گالیکش امروز در جلسه مشترک با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و راهداری استان گلستان و دو شهرستان نسبت به بررسی علت تاخیر در ساخت و ایمن‌سازی محور گالیکش به مینودشت اقدام کردند.

یاسر بای دادستان عمومی و انقلاب مینودشت درباره این نشست گفت: ایمن‌سازی و تعریض محور مینودشت به گالیکش در سال ۸۸ آغاز شد و قرار بود طی سه سال تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او  افزود: اکنون با گذشت ۱۲ سال نه تنها این طرح تکمیل نشد؛ بلکه نیمه کاره ماندن آن و کند و کاری‌های انجام شده در حاشیه این جاده، خطر رفت و آمد در این محور و میزان تصادفات و مرگ و میر‌های ناشی از آن را بیشتر کرده است؛ به‌طوری‌که امسال میزان فوتی‌های تصادفات در این محور ۹ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی هم به ترتیب ۴ درصد و ۴۳ درصد بیشتر شده است.

او گفت: در این جلسه، مقرر شد تا در نخستین گام، پیمانکار طی سه ماه نقاط حادثه‌خیز این محور را با نظر پلیس راهور ایمن‌سازی کند و در ادامه در یک برنامه زمان‌بندی تا تیرماه سال ۱۴۰۱ تمام مسیر تعریض و ایمن‌سازی شود.

بای عنوان کرد: همچنین، در این جلسه یکی از علل تاخیر، کمبود بودجه عنوان شد که برای این موضوع نیز مقرر شد فرمانداران این دو شهرستان موضوع اختصاص بودجه را پیگیری کنند.

او تاکید کرد: دادستان‌های این دو شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه، روند ساخت و ساز این جاده را رصد خواهند کرد و با قصور و کوتاهی مدیران مربوطه برخورد قضایی می‌کنند.

محور گالیکش به مینودشت که در مسیر جاده اصلی تهران به مشهد مقدس قرار دارد و با ثبت روزانه ۱۰ هزار تردد یکی از محور‌های شلوغ کشور است.

 

انتهای پیام/فا/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستانی ضرب الاجل تصادف ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اقدامات پلیس در راستای ایمن سازی و کاهش تصادفات را تشریح کرد و گفت: ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران، رفع خطر شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: پلیس مطالبه ‌ر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهادهای مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.

وی با اشاره به کیفیت خودروها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد ، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه  و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری های پلیس راهور،  ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و  ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد