Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران در دیدار از مراکز صنعتی شهرستان دماوند گفت: زیرساخت‌های خوبی اعم از خدمات ریلی، فرودگاهی و شهرک ها در این شهرستان فراهم شده است و دولت نیز در خصوص کمک به سرمایه‌گذاران بخش های خصوصی و خارجی مساعدت خواهد کرد.

محسن منصوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دو شهرک صنعتی شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت در دوره جدید، سرکشی، مدیریت میدانی و رسیدگی به مشکلات تولید در شهرستانها است که امروز در سفر به شهرستان دماوند در گام نخست از دو شهرک صنعتی بازدید کردیم که خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در آنها فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات صنعت مربوط به حوزه اعتباری و بخشی مربوط به ناهماهنگی‌هاست که در بازدید امروز موضوعاتی مربوط به گاز و برق مطرح شد که کابل‌گذاری پست ۶۳ کیلوولت در دستور کار قرار گرفت؛ با توجه به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری، این بازدیدها کمک شایانی به تسهیل و رونق تولید خواهد داشت.

احداث کمربندی دماوند نیازمند اعتبار ۲هزار میلیارد تومانی است

منصوری، با اشاره به پروژه کمربندی جنوبی شهر دماوند و ایجاد ترافیک در بلوار آیت الله خامنه ای به دلیل نبود کمربندی، تصریح کرد: در سه روز آخر هفته زندگی مردم دماوند به دلیل ترافیک‌های سنگین مختل می‌شود و مشکل جدی که در شهرستان دماوند وجود دارد همین بار ترافیکی ایجاد شده در آخر هفته است و گاهی مردم ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند و این مهم تبعات خوبی برای منطقه ندارد.

استاندار تهران، با بیان اینکه احداث کمربندی نیازمند اعتبار ۲هزار میلیارد تومانی است، گفت: تامین مستقیم این اعتبار برای دولت کار بسیار مشکلی است اما می توان بخش خصوصی و یا یکی از مجموعه های بانکی را درگیر پروژه کنیم و یا از محل تهاتر نفت یا زمین شهری منابع لازم را تامین کنیم.

وی ادامه داد: پروژه کمربندی جنوبی از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است که تامین اعتبار آن در کوتاه مدت برای دولت امکان پذیر نیست و این موضع صادقانه ما درباره پروژه کمربندی جنوبی دماوند است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه این مطلب به معنای رها کردن احداث کمربندی نیست، گفت: پروژه کمربندی جنوبی شهرستان دماوند حتما باید پیگیری شود و دنبال تامین منابع اعتباری آن هستیم که از محل های غیرمستقیم این مهم محقق شود  و وزیر راه نیز پذیرفتند که اگر پیمانکار بخش خصوصی علاقه‌مند باشد، به ازای تامین اعتبار زمین معوض بدهیم.

منصوری در ادامه با اشاره به اجرای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب، مشکل عمومی در شرق استان تهران را اعتبارات و تامین منابع دانست، گفت: در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی، زیرساخت‌های خوبی اعم از خدمات ریلی، فرودگاهی و شهرک ها فراهم شده و دولت نیز در خصوص کمک به سرمایه‌گذار بخش خصوصی  و خارجی مساعدت خواهد کرد.

وی بیان داشت: در خصوص جابجایی فرمانداران استان تهران، تاکنون ۳ فرماندار منصوب شده و در مورد ۵ فرماندار نیز گردش کار صورت گرفته است؛ ما در خصوص سایر فرمانداران عجله‌ی نداریم و با بررسی دقیق به این مهم خواهیم پرداخت.

استاندار تهران: دولت آماده کمک به سرمایه گذاران بخش خصوصی است

بازدید استاندار تهران از ظرفیت های صنعتی شهرستان دماوند

همچنین استاندار تهران در سفر یک روزه به دماوند، از ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان در دو شهرک صنعتی آیینه ورزان و دماوند۲ بازدید و در جریان مشکلات توسعه مناطق مختلف آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی آیینه ورزان شهرستان دماوند که از دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز نموده ۲۸.۸ هکتار وسعت دارد که ۱۸ هکتار آن زمین صنعتی و فاز عملیاتی است.

هم اکنون در این شهرک صنعتی ۷۱ واحد تولیدی قرارداد واگذاری دارد، ۵۵ واحد تولیدی مورد بهره برداری قرار گرفته و ۱۶ واحد تولیدی در حال ساخت بوده و اشتغال صنعتی این واحد تولیدی حدود ۲۵۰۰ تا سه هزار نفر است.

یکی از مشکلات این شهرک صنعتی، تامین آب است که مجوزهای لازم برای حفر چاه از سوی دستگاه های مربوطه گرفته شده که با انجام این عملیات، این مشکل مرتفع می شود.

شهرک صنعتی دماوند۲ نیز از دیگر شهرک های صنعتی شهرستان دماوند محسوب می شود که در کیلومتر ۷جاده کیلان و جنوب شرقی این شهرستان واقع شده است. این شهرک صنعتی از ابتدای سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز نموده ولی به دلیل مشکلات زیرساختی از سال ۹۱ تا ۹۶ هیچگونه واگذاری نداشته است و پس از آن با رفع مشکلات، واگذاری واحدهای تولیدی آغاز شده است.

وسعت این شهرک صنعتی ۲۱۳هکتار است که درحال حاضر ۱۱۳هکتار آن فاز عملیاتی و تعداد ۱۶۹ طرح صنعتی واگذار شده است. همچنین ۱۵۲ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی در حال ساخت هستند، ۵ واحد تکمیل شده، ۳ واحد پروانه بهره برداری گرفته و ۲ واحد در شرف دریافت پروانه است.

از جمله مشکلات این شهرک صنعتی تامین و توسعه آب و برق است که رفع مشکل آن در دستور کار قرار دارد. اشتغال صنعتی این شهرک بیش از ۲۰۰ نفر است.

منصوری امروز پنجشنبه در سفر یکروزه خود به شهرستان دماوند به همراه عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرماندار شهرستان دماوند، امام جمعه دماوند، نماینده مردم شریف دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، پرنیان، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از پروژه مهسان در شهرک صنعتی دماوند۲ بازدید کردند.

عمده مشکلات مطرح شده از پروژه مهسان در این بازدید، انشعاب گاز و افزایش ظرفیت برق بود. در حال حاضر ۲۵۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که با تکمیل پروژه و حل مشکلات، ۱۵۰ تا ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بازدید از پروژه داروسازی در شهرک صنعتی دماوند۲ از دیگر واحدهای تولیدی در این شهرک صنعتی بود که عمده مشکلات مطرح شده در این بازدید درخواست افزایش ظرفیت برق بوده است.

بازدید از کارخانه کیمیا شیمی در شهرک صنعتی آیینه‌ورزان از دیگر مقاصد سفر استاندار تهران بود که از جمله مطالبات آنان افزایش ترانس برق، عمده موضوع مطرح شده در این بازدید بود.

شایان ذکر است، استاندار تهران در سفر یکروزه خود به دماوند بازدید از برخی صنایع در دو شهرک صنعتی شهرستان دماوند، بازدید از روند پیشرفت فیزیکی مسکن مهر مهرآباد بخش رودهن و همچنین تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دیدار با خانواده معظم شهدا و بهزیستی را در دستور کار دارد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صنعتی شهرستان دماوند پروژه کمربندی جنوبی استاندار تهران شهرک صنعتی دو شهرک صنعتی کمک به سرمایه دستور کار واحد تولیدی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش از این برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار آن سند صادر شده بود.

 بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و ۱۴۲ فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم، حل شد.

وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمین‌های مردم نیز پیگیری شد.

وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست درخصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز، بررسی و اقدام کنند.

بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم