Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:19:18 GMT

۹۰ درصد از محصول انار محلات برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۵۵۵۵

۹۰ درصد از محصول انار محلات برداشت شد

احمدرضا جعفری روز پنجشنبه در حاشیه گشایش دومین جشنواره " شکرگزاری برداشت انار " در خورهه محلات، در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح باغات انار این شهرستان ۷۰ هکتار است و ۵۵ هکتار آن در خورهه است.
وی اظهارداشت: برداشت انار به صورت فصلی برای سه نفر در هر هزار مترمربع فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات با بیان اینکه دومین جشنواره شکرگزاری برداشت انار در ۲۰ غرفه برگزار می شود، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره در سال گذشته برگزار نشد و غرفه‌های جشنواره امسال نیز در ۱۲ تا ۱۵ متربع فضای باز دایر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری ادامه داد: انار، رب انار و سس انار تولید شده در محلات و به ویژه منطقه خورهه از توابع این شهرستان در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نوع انار محلات و خورهه ملس و محلی است، افزود: کیفیت آن از نظر خوشرنگی، اندازه و آبداری قابل رقابت با محصول سایر مناطق کشور است.
جعفری بیان کرد: چهار غرفه از شهرستان‌های دیگر استان مرکزی نیز محصولات کشاورزی خود را در دومین جشنواره شکرگزاری برداشت انار ارائه می‌دهند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات، شناسایی سرمایه گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انار در خورهه را هدف اصلی برگزاری این جشنواره بیان کرد.
وی اضافه کرد: معرفی کمی و کیفی توانمندی بخش کشاورزی این شهرستان به ویژه محصول انار در سطح استان مرکزی و نمایش محصولات جانبی انار از دیگر اهداف جشنواره است.
دومین جشنواره شکرگزاری برداشت انار از ۲۰ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری در خورهه محلات برگزار می‌شود.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است.

برچسب‌ها استان مرکزی کشاورزی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کشاورزی محلات استان مرکزی کشاورزی محلات شکرگزاری برداشت انار دومین جشنواره استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی

ایسنا/مرکزی حمید نیکویی، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در یک سانحه رانندگی در محور نیزار - قم کشته شد.

حمید صادقی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنده‌یاد حمید نیکویی از جمله پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه شهرستان محلات بود که از سال‌ها پیش، از طریق روزنامه جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌های کشوری، به پوشش اخبار شهرستان محلات می‌پرداخت.

وی با تسلیت درگذشت مرحوم نیکویی به جامعه رسانه‌ای محلات، ادامه داد: مرحوم نیکویی در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با مجموعه‌های فرهنگی و هنری در اطلاع‌رسانی رویدادها داشت و در جلسات مختلف حضور فعال داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل