Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار محلات در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا گفت: این فرش گل در ابعاد ۲۰ در ۴۰ با استفاده از ۲۰۰ هزار سرگل از انواع گونه‌های گل های داودی، رز، کوکب، آهار و ابری نقره‌ای تزیین شده و به عنوان بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه پهن شده است.
جلال آقا رضایی افزود: در سایر فرش‌های گل، گل‌های کاشتنی و گلدانی به کار رفته اما، در این فرش تنها از سرگل‌ها استفاده شده و تفاوت این نوع چیدمان زیبایی اثر را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار محلات بیان کرد: زیبا سازی سیمای شهری، افزایش شادابی و نشاط بصری شهروندان و توصیف مظاهر زیبایی و خلق پدیده های جذاب و ترغیب گردشگر از اهداف پهن کردن این فرش گل است.
وی گفت: برای طراحی و نقشه این فرش سرگل، از طرح‌های هنرمندان و علاقه مندان به ویژه بانوان نیز استفاده شده است.
شهردار محلات گفت: این فرش گل به مدت سه روز و بسته به شرایط آب و هوایی ماندگاری دارد و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
۱۸ درصد از سطح زیر کشت گل کشور ۱۲درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشائی ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
محلات با ۵۰ هزار نفر جمعیت واقع در جنوب استان مرکزی است و به بام گل ایران و قطب تولید سنگ نما ،ماهی زینتی و تریکو شهرت دارد.

برچسب‌ها فرش استان مرکزی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش استان مرکزی محلات فرش استان مرکزی محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی

ایسنا/مرکزی حمید نیکویی، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در یک سانحه رانندگی در محور نیزار - قم کشته شد.

حمید صادقی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محلات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زنده‌یاد حمید نیکویی از جمله پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه شهرستان محلات بود که از سال‌ها پیش، از طریق روزنامه جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌های کشوری، به پوشش اخبار شهرستان محلات می‌پرداخت.

وی با تسلیت درگذشت مرحوم نیکویی به جامعه رسانه‌ای محلات، ادامه داد: مرحوم نیکویی در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با مجموعه‌های فرهنگی و هنری در اطلاع‌رسانی رویدادها داشت و در جلسات مختلف حضور فعال داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه