Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید نادری فر روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: عملیات برداشت انار از باغ های آرادان آغاز شد و  پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد.

وی گفت: ۲۹۷ هکتار باغ بارور و ۱۰۲ هکتار غیربارور در شهرستان آرادان وجود دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان، متوسط عملکرد انار از باغات این شهرستان را ۲۸ تن در هر هکتار عنوان کرد و گفت: عمده‌ترین ارقام انار تولیدی در آرادان ملس ساوه، گلوباریک و محمودآبادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نبود صنایع فرآوری مناسب در شهرستان آرادان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار سودآور باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان با توجه به ارزش اقتصادی محصول انار گفت: در صورت حمایت از تولیدکنندگان می‌توان تولید و اشتغال را در این شهرستان افزایش داد.

 ایران با برداشت یک میلیون تن از ۸۲ هزار هکتار انارستان رتبه نخست تولید انار جهان را دارد و سمنان هم از نظر میانگین برداشت در هر هکتار رتبه نخست کشور را داراست.

 میانگین برداشت انار در هر هکتار از انارستان های استان سمنان حدود ۲۰ تن است که این رقم در برخی باغ‌های نمونه به بیش از ۶۰ تن در هکتار هم می‌رسد.

 انار در تمام شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود، اما سمنان، درجزین، گرمسار، آرادان و ایوانکی بهترین و با کیفیت‌ترین و اقتصادی‌ترین باغ‌های انار استان را دارند.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۴۷ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

برچسب‌ها سمنان برداشت محصول بازار محصولات کشاورزی آرادان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان برداشت محصول بازار محصولات سمنان برداشت محصول بازار محصولات کشاورزی آرادان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت جو قصیل در قم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین