Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، ترموستات ماشین با رادیاتور و مایع خنک کننده کار می‌کند تا موتور را در دمای مطلوب نگه دارد. هنگامی که ترموستات به درستی کار می‌کند، به عنوان بخشی از جریان سیستم رادیاتور کار می‌کند. ترموستات اجازه می‌دهد تا مایع خنک کننده داغ وارد رادیاتور شود تا از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری کند؛ بنابراین اگر در کابین گرمای بیش از حدی وجود دارد، ممکن است مشکل در ترموستات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا چهار علامت وجود دارد که نشان می‌دهد ترموستات باید تعویض شود.

۱. درجه حرارت بالا: یکی از اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است ترموستات نیاز به تعویض داشته باشد، افزایش دمای داخل کابین آن است. اینکه یک ماشین به دمای بالا برسد و احتمالاً بیش از حد گرم شود، بی سابقه نیست. اگر ماشین را سرویس کرده‌اید، یا اگر خودتان مایع خنک‌کننده را پر می‌کنید، این معمولا به مشکل گرمای بیش از حد کمک می‌کند یا آن را برطرف می‌کند. مشکل زمانی است که دما به سرعت بالا می‌رود و بدون توجه به کاری که انجام می‌دهید بالا می‌ماند.

اگرچه دمای بالا ممکن است نشان دهنده نشتی کوچک در مخزن خنک کننده باشد، اما می‌تواند نشانه‌ای از کار نکردن ترموستات به درستی باشد. یک راه برای اطمینان از اینکه مشکل مربوط به ترموستات است این است که به دنبال افزایش سریع دما باشید. به عنوان مثال، اگر ماشین را روشن می‌کنید و دمای موتور خنک است، اما در عرض چند دقیقه بسیار بالا می‌رود، ممکن است ترموستات باشد.

۲. موتور سرد: این تصور غلط وجود دارد که اگر ترموستات ماشین شما خراب شده باشد، موتور شما دائما داغ است. اگرچه داغ بودن موتور یکی از نشانه‌هایی است که ممکن است مشکلی داشته باشد، موتور شما نیز ممکن است سرد شود. موتور سرد نیز ناشی از ترموستات بد است و می‌تواند عملکرد ماشین شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که وظیفه اصلی ترموستات این است که اجازه می‌دهد خنک کننده داغ به سمت رادیاتور حرکت کند. ترموستات به خنک شدن مایع خنک کننده کمک می‌کند تا موتور بیش از حد گرم نشود. با این حال، اگر ترموستات باز بماند، مایع خنک‌کننده بدون توجه به داغ بودن یا نبودن آن به طور مداوم از آن عبور می‌کند. این باعث سرد شدن موتور می‌شود که می‌تواند باعث مشکلات مکانیکی خودرو شود.

۳. مسائل مربوط به دماسنج: شما می‌توانید به راحتی به ترموستات دسترسی داشته باشید تا خودتان دماسنج را بررسی کنید، که می‌تواند سریع‌ترین راه برای تصمیم گیری در مورد نیاز به تعویض یا عدم تعویض ترموستات باشد. برای برداشتن ترموستات به مجموعه‌ای از انبر بینی سوزنی نیاز دارید.

هنگامی که آن را خارج کردید، ترموستات را خاموش کنید و آن را در یک کاسه آب داغ قرار دهید، اما مطمئن شوید که قبل از قرار دادن ترموستات در داخل کاسه، دمای آب داغ را بررسی کنید. ترموستات را در آب قرار دهید و دماسنج را تماشا کنید. اگر گیج ترموستات بالا نمی‌رود، می‌جهد یا خیلی بیشتر از دمای واقعی آب بالا نمی‌رود، احتمالاً ترموستات شما نیاز به تعویض دارد.

۴. مسائل مربوط به سطح خنک کننده: اگر متوجه مشکلی در ترموستات شدید، سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید. هنگامی که مایع خنک کننده را در مخزن خنک کننده قرار می‌دهید، توجه داشته باشید که سطح مایع خنک کننده در کجا پایین می‌آید. باید یک خط پر در کنار مخزن مایع خنک کننده یا راهی برای اندازه گیری سطوح وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که چه زمانی مایع خنک کننده را دوباره پر می‌کنید و پس از پر کردن مجدد در چه سطحی است.

اگر سطح مایع خنک کننده به شدت تغییر کند، ممکن است ترموستات شما به درستی کار نکند. باید شاهد کاهش تدریجی باشید. اگر مخزن کاملا خالی باشد، ممکن است نشتی و مشکل ترموستات داشته باشید. اگر هیچ تغییری مشاهده نکردید، ممکن است ترموستات شما در حالت بسته گیر کرده باشد.

اگر فکر می‌کنید که ترموستات ماشین شما به درستی کار نمی‌کند، از ما در مرکز خودروسازی White دیدن کنید. ما می‌توانیم یک عیب‌یابی کامل را اجرا کنیم تا مشخص کنیم که مشکل ماشین شما کجاست و چه چیز‌هایی باید تعمیر یا تعویض شوند، از جمله ترموستات.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو مایع خنک کننده داشته باشید ماشین شما بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات

ما ایرانی‌ها در این برهه از زمان به ۲ گروه تقسیم می‌شویم، آنهایی که شناسنامه جدید با جلد قهوه‌ای سوخته دارند و آنهایی که شناسنامه جلدقرمز دستشان است. البته متولدین سال‌های اخیر شناسنامه با جلد سبز رنگ دارند. به هر ترتیب گروه اول کسانی هستند که همت کرده‌اند و همان چند سال پیش رفته‌اند شناسنامه قدیمی‌شان را تعویض کرده‌اند و حالا مشکلی ندارند، اما گروه دوم ما‌هایی هستیم که تعلل کرده‌ایم و تنبلی اجازه نداده برای تعویض شناسنامه اقدامی بکنیم.

راستش را بخواهید، دیگر زمان تنبلی به پایان رسیده و با توجه به تأکید سازمان ثبت احوال بر تعویض شناسنامه‌های قدیمی، همه ما که شناسنامه جلد قرمز داریم، باید برای تعویض شناسنامه هرچه زودتر اقدام کنیم. البته که اجباری وجود ندارد، اما بهتر است شناسنامه جدید داشته باشید تا یک‌وقت جایی به مشکل برنخورید. اگر سردرگم هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، این مطلب برای شماست.

۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود. این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • چرا ۲ ستاره پرسپولیس تعویض شدند؟