Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجلس ۵-۶ ماه است که در موضوع بیماری‌های خاص و نادر از جمله مشکلات بیماران «ای بی یا همان پروانه ای» ورود جدی پیدا کرده است.

رئیس کمیته بیماری‌های نادر و خاص کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده مردم قاین و زیرکوه بیان‌کرد: در این بررسی‌ها متوجه شدیم که سو مدیریت‌ها و عدم هماهنگی‌ها در بخش‌هایی چون توزیع و اختصاص پانسمان بیماران «ای بی» مسائل دردآوری را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران خاص باید با سهولت به امکانات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند

اسحاقی گفت: ما در کشورمان از نظر علم پزشکی برای کمک و کاهش درد این بیماران هیچ کمبود نداریم ولی مسئله همان سو مدیریت‌ها است که نیاز به یک نظارت حقوقی مستمر دارد تا بیماران «ای بی» با سهولت بیشتری به ابزار و امکانات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی بیان‌کرد: از طرف دیگر در حوزه بهداشت و درمان علاوه بر ضرورت نظارت حقوقی مستمر بر توزیع عادلانه ابزار و امکانات پزشکی مورد نیاز بیماران خاص و نادر، موضوع تخلفات پزشکی نیز وجود دارد که آن هم از جنبه حقوقی باید به آن توجه کرد.

اسحاقی گفت: به واسطه تحریم‌ها و مسائل مرتبط با آن بسیاری از اقلام پزشکی تنها از طریق هلال احمر و خیرین امکان ورود دارد، اما در اختصاص و توزیع نیز سو مدیریت‌ها وجود دارد که باید به یک نگاه فرا پزشکی و حقوقی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با مجموع این موارد پیشنهاد کمیسیون بهداشت را مبنی بر مسئولیت در کمیته بیماری‌های نادر و خاص را پذیرفتم، اظهار کرد: از طرف دیگر ما به یک نظام عدالت در نظام بهداشتی و پزشکی کشور از جمله در تقسیم پزشکان متخصص نیاز داریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان‌کرد: به عنوان مثال در خراسان‌جنوبی در این بخش برخی از شهرستان‌ها جزو مناطق محروم در نظر گرفته نشده‌اند، در حالی که آیا واقعاً بیرجند و قاین اینگونه هستند؟

غربالگری دوران بارداری و طرح جوانی جمعیت

اسحاقی در پاسخ به این سوال که غربالگری در دوران بارداری می‌تواند به کاهش تولد کودکانی با بیماری‌های خاص و نادر کمک کند ولی تصور و نگاه برخی از افراد این است که مجلس در طرح جوانی جمعیت به این غربالگری بی توجهی کرده است، ادامه‌داد: ما نمی‌خواهیم در حوزه افزایش جمعیت مردم را اجبار به کاری کنیم که بعد برای آنان مشکلاتی را به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه ما در راستای حفظ سلامت جامعه و سلامت نسل آینده وظیفه و مسئولیت قانونی و شرعی داریم، بیان‌کرد: از این نظر بحث غربالگری مورد بررسی بیشتر و تخصصی‌تر در مجلس قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته بیماری‌های نادر و خاص کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ما اگر تصمیمی می‌گیریم باید ضرورت آن را از ابعاد مختلف برای مردم تشریح کنیم و شفاف با آنان سخن بگوییم.

اسحاقی اظهار کرد: هر چند جامعه ما نیاز به نیروی مولد و جوان در سال‌های آتی دارد ولی تصمیمات ما در همین بخش جمعیت نیز بعد از کار تخصصی باید شفاف با مردم مطرح شود چون بدون اقناع افکار عمومی به هدف خود نخواهیم رسید.

کد خبر 5349033

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری پروانه ای بیرجند ویروس کرونا بوشهر گرگان واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه اردبیل بارش باران استانداری تهران ایلام سیستان و بلوچستان بارندگی مراسم تودیع و معارفه استانداری سمنان کمیسیون بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی