Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:31:35 GMT

تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۷۰۹۷

تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر موضوع غدیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وظایف این وزارتخانه در قبال موضوع غدیر گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور استان‌ها را مسئول همکاری با بنیاد غدیر خواهیم کرد تا برنامه‌ها فقط در تهران نباشد و تمام استان‎ها پای کار بیایند، همچنین از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه در موضوع غدیر بهره خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه (۱۹آبان) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و اعضای این بنیاد با بیان اینکه پرداختن به موضوع غدیر و امام علی(ع) افتخاری برای همگان است، بیان کرد: توفیقی است که نام امیرالمونین(ع) را به زبان بیاوریم و در این مسیر گام برداریم. زندگی و حیات ما به ولایت امام علی(ع) گره خورده است، بنابراین پرداختن به موضوع غدیر یک فضل الهی است که شامل همه ما شده و اگر بتوانیم در این مسیر کمکی کنیم لطف الهی است.

وی در ادامه  از آیت‌الله خزعلی به عنوان اولین‌های موسس و راه اندازی این بنیاد یاد کرد و گفت: ایشان همیشه با حرارت از غدیر سخن گفته و با تاسف از اینکه غدیر چرا غریب است حرف می‌زدند، خوشبختانه در دوره جدید حاکمیت اسلامی شرایط بهتری نسبت به گذشته در مورد غدیر داریم و مردم و صفوف مومنین با افتخار در این مسیر هستند و امید است با لطف الهی و نیت خیری که حجت الاسلام صدیقی دارند، این مسیر پر رونق‌تر شود.

اسماعیلی با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال مسائل فرهنگی تصریح کرد: در وزارتخانه متبوع طبیعی است که بخشی از وظایف ما پرداختن به هر آن چیزی است که ترویج معارف اسلامی برای بندگی خدا باشد و ابزار مختلف اعم از سینما، تئاتر و ... به عنوان وسایلی است که ما به این هدف بپردازیم. در واقع ما باید همه ابزارهای خود را بسیج کنیم تا به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و امام راحل که همان حاکمیت علوی است برسیم تا انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن برسد و ما امیدواریم این انقلاب با همین پرچمدار بزرگ خود به دست حضرت بقیه الله برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور استان‌ها را مسئول همکاری با بنیاد غدیر خواهیم کرد تا کارها فقط در تهران نباشد و تمام استان‎ها پای کار بیایند و همچنین تمام سازمان‌ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه درگیر این موضوع شوند. ما در این وزارتخانه سازمان‌های بیرونی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را داریم که امر راهبری کلان آنها با ما است، برای نمونه ما در حال حاضر ۲۶هزار کانون مساجد در سراسر کشور داریم که همه آنها را می‌توانیم در خصوص موضوع غدیر فعال کنیم.

وی افزود: همه مجموعه‌های ما در اختیار موضوع غدیر خواهند بود و کوتاهی نخواهیم کرد، ما در حال حاضر ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را هم داریم که به عنوان یک بخش فرهنگی نظام در خارج از کشور است.

اسماعیلی در ادامه درباره درخواست اعضای بنیاد برای افزایش همکاری های وزارتخانه گفت: در نشست اعضای بنیاد با معاون امور استان ها به عنوان نماینده  وزارتخانه می توان موارد را به تفکیک و جزئیات بررسی و در قالب یک تفاهم‌نامه تدوین کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تلاش ما بر این است که برنامه‌ای را که بیان می‌شود اجرایی کنیم و گزارش دهیم. از این رو هرآنچه از دست ما بر بیاید در موضوع غدیر انجام خواهیم داد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام صدیقی دبیرکل و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر با تبریک انتصاب محمد مهدی اسماعیلی به سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، گفت:‌ امروز مسئولیتی بسیار خطیر و رسالتی سنگین به شما سپرده شده است.

وی از فرهنگ به عنوان یک ریشه و شالوده یاد کرد و گفت: اگر در هر موضوعی ریشه سُست باشد بی تردید همه چیز از بین خواهد رفت. باید ریشه محکم و قوی رشد یابد تا دیگر اعضا نیز سفت و محکم پابرجا بماند.

صدیقی در ادامه با ذکر احادیثی از امام علی (ع) گفت: تمام تلاش ما در بنیاد بین المللی غدیر این است تا فرهنگ علوی و موضوع غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با اشاره مختصری به شرح وظایف این بنیاد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا با به کاری گیری همه ابزارهای فرهنگی و هنری، این بنیاد را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

همچنین در بخشی از این نشست شماری از اعضای هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر علاوه بر معرفی وظایف و عملکرد این بنیاد درخواست‌هایی را پیرامون افزایش همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی غدیر مطرح کردند.

گفتنی است، در این نشست علاوه بر دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، حسین ظریف‌منش نایب رئیس، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، احمد مهدوی ابهری، علیرضا افشار از اعضای هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر و همچنین مهدی نور علی شاهی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی نجفی مدیر کمیته فرهنگ و هنر بنیاد و محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غدير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد بین المللی غدیر حجت الاسلام موضوع غدیر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران