Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید صحبتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، تا ساعت ۱۵ پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های قطعی به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر، شامل: ۴  نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان بوده است، گفت: سن فوتی‌های شبانه روز گذشته، ۱۰۱ ،۸۵ ،۷۴ ،۶۷ ،۶۶  و ۶۲ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبتی مجموع جان باختگان کووید ۱۹ در استان کرمان را از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۴ هزار و ۹۶۴ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳  مورد بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شده اند، بیان داشت: از این تعداد، ۴۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷  مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۲۸ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: هم اکنون ۳۳۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان، شامل: ۱۶۶ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۱  نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۰  نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۹۷ نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان بستری هستند.

او تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان را از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون، ۴۲ هزار و ۳۷۷ مورد اعلام کرد.

صحبتی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان واکسن تزریق شده کرونا در استان کرمان پرداخت و گفت: تاکنون  یک میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۵۷ دُز واکسن در نوبت اول و یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۱۹ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم تزریق شده است. 

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا علوم پزشکی مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد مرد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: عمل پیوند عضو صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ انجام و کبد محروم امیر حسین ربیعی ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: زنده‌یاد ربیعی چهار روز قبل بر اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانوی اهداکننده عضو نیز جهت ترمیم به سه بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به متقاضیان پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، از تلاش‌های مسئول و هماهنگ‌کنندگان واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تشکر کرد.

کد خبر 748028

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی