Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@06:35:52 GMT

فرانسه در آغاز موج پنجم کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۷۶۰۳

وزیر بهداشت فرانسه اذعان کرده است که این کشور در آغاز موج پنجم کرونا قرار گرفته است. ناطقان: به نقل از رویترز، اولیویر وران وزیر بهداشت فرانسه روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: فرانسه در آغاز موج چهارم ویروس کرونا قرار دارد.

وی افزود: چندین کشور همسایه پیش از این وارد موج پنجم کرونا شده‌اند و شرایطی که ما امروز در فرانسه داریم شبیه آغاز موج پنجم این بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند گردش و سرایت ویروس تسریع شده است.

وزارت بهداشت فرانسه روز چهارشنبه ابتلای ۱۱۸۸۳ نفر دیگر به ویروس کرونا را تایید کرده است. این برای دومین روز متوالی است که تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که هانس کلوگ مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی اخیرا به مقام های آمریکایی هشدار داده است که به افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا توجه کرده و از اشتباهات کشورهای اروپایی درس بگیرند.

وی گفت: نرخ واکسیناسیون در اروپا کاهش یافته و این منطقه شاهد موج چهارم است. اصل اساسی این است، اگر با پیک کرونایی تسریع شد، درنگ نکنید و بازگشت هر چه سریعتر به محدودیت های کرونایی بهترین گزینه خواهد بود. کاهش محدودیت ها و تدابیر بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا عامل مهمی در ایجاد موج چهارم کرونا در اروپا داشته است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که تا فوریه سال آینده احتمالا ۵۰۰ هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

تاکنون تنها ۴۷ درصد جمعیت اروپا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و تنها ۸ کشور اروپایی نرخ واکسیناسیون بالاتر از ۷۰ درصد دارند. منبع: مشرق برچسب ها: فرانسه ، موج پنجم ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فرانسه موج پنجم کرونا ویروس کرونا موج پنجم آغاز موج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم اشغالگر ۲۰ فلسطینی ازجمله یک زن، کودکان و اسرای آزادشده را بازداشت کردند؛ بدین ترتیب شمار اسرای بازداشت شده از هفتم اکتبر به ۸۴۸۰ تن رسیده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت. تعداد قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ شهید و ۷۷ هزار و ۴۳۷ زخمی رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!