Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت صالحی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به‌دلیل شرایط تحصیلی در دوران کرونا امسال ۱۱۳ دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۲۶۹ دانش آموز در مقطع متوسطه اول از تحصیل کناره گیری کرده‌اند.

او افزود: برای تامین فضای مورد نیاز آموزشی باید در مناطق روستایی تربت حیدریه نیز ۹ مدرسه با ۲۵ کلاس درس ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متوسط هزینه ساخت یک کلاس ۱۰ میلیارد ریال است که در این خصوص نیازمند توجه خیران مدرسه‌ساز هستیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه ادامه داد: ساخت ۱۶ سرویس بهداشتی، ۲ فضای ورزشی در بخش بایگ و یک فضای ورزشی در بخش مرکزی تربت‌حیدریه از دیگر نیازمندی‌های ضروری آموزش و پرورش این شهرستان است.

صالحی بیان کرد: اگر خیران مدرسه‌ساز برای ساخت فضای آموزشی در مناطق شهری ۵۰ درصد و برای فضای آموزشی روستایی ۳۰ درصد هزینه‌ها را متقبل شوند، می‌توان به حذف فضا‌های تخریبی آموزشی و جایگزینی آن با فضا‌های مناسب امیدوار بود.

او تصریح کرد: از مهر امسال تا کنون ۲۶ کلاس جدید در ۶ فضای آموزشی و یک باب نمازخانه و یک باب خوابگاه دانش‌آموزی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و اکنون نیز ۲۲ فضای آموزشی نیمه تمام در شهرستان وجود دارد که ۱۷ فضای آن مشارکتی است.

سید جعفر علمداران مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون ۱۷ فضای آموزشی خیرساز با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حال ساخت و آماده بهره‌برداری است که از جمله آن‌ها می‌توان به آموزشگاه‌های ۲ یا سه کلاسه روستا‌های باغمیان، اسفیوخ، امیرآباد، حصار و طبقه فوقانی آموزشگاه استعداد‌های درخشان و مدرسه سه کلاسه ابتکار اشاره کرد.

او افزود: از ابتدای تأسیس مجمع خیران مدرسه‌ساز در سال ۷۵ تاکنون ۴۳ باب آموزشگاه، ۲۹ باب نمازخانه، سه سالن چندمنظوره توسط خیران و با مشارکت سازمان نوسازی در شهرستان احداث و ۴۳ مورد زمین و همچنین ۲۳ منزل مسکونی نیز به نظام تعلیم و تربیت اهدا شده است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه ادامه داد: پارسال میزان تعهد خیران شهرستان ۸۴۶ میلیون تومان بود که تاکنون ۶۱۴ میلیون تومان آن محقق شده و میزان پرداختی خیران نیز تاکنون ۳۶۶ میلیون تومان بوده است.

علمداران بیان کرد: سال ۹۱ طرح خشت تا بهشت را پایه‌ریزی و اجرا کردیم که به عنوان طرح برتر کشوری انتخاب و این طرح پارسال از سوی وزارت آموزش و پرورش با نام آجر به آجر به تمامی استان‌ها ابلاغ شد.

او تصریح کرد: همچنین طرح مدرسه یاری را نیز سال ۹۵ بنیانگذاری کردیم و این طرح  مورد استقبال وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و اکنون در حال تدوین و ابلاغ به سراسر کشور است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه تأکید کرد: مشکل اصلی مجمع خیران مدرسه ساز نوسانات قیمت مصالح ساختمانی است و تغییر قیمت مصالح به چالش اصلی مجمع تبدیل شده است، زیرا خیران وقتی تعهدی را می‌پذیرند، فرضشان بر ثابت بودن قیمت مواد است.

علمداران اظهار کرد: اکنون ۵۳ نفر زیر چتر خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان در زمینه ساخت مدرسه، سالن‌ورزشی، سرویس‌بهداشتی و کتابخانه فعالیت دارند.

او افزود: تعداد خیرانی که در احداث سالن چندمنطوره و نمازخانه فعالیت دارند ۲۹ نفر، خیرانی که زمین برای احداث فضای آموزشی اهدا می‌کنند ۳۶ نفر و خیرانی که در طرح مدرسه یار و خشت تا بهشت همکاری دارند نیز ۴۵ نفر است.

انتهای پیام/ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترک تحصیل آموزش و پرورش فضای آموزشی مجمع خیران مدرسه ساز آموزش و پرورش تربت حیدریه فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رمضان پروانه اظهار کرد: خانم محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.

وی افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس های درس را به منزل دانش آموز برده است.

پروانه تاکید کرد: این حرکت خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را درقبال همنوعشان به تصویر کشیده است.

این ابتکار خانم شعبانی بازتاب وسیعی در منطقه داشته است.
زاوین در ۴۵ کیلومتری غرب کلات واقع است.

کد خبر 847206 منبع: فارس برچسب‌ها معلمان خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه