Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار مانور مشترک نظامی میان اسرائیل با 2 کشور جنوب خلیج فارس برگزار می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، در این مانور نظامی دریایی، اسرائیل، امریکا، بحرین و امارات مشارکت می کنند.
این مانور نظامی در دریای سرخ آغاز شده و تمرکز آن بر موضوع امنیت دریایی است.

خبر آغاز این مانور نظامی را فرماندهی دریایی امریکا در منطقه امروز پنجشنبه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه فرماندهی دریایی امریکا NAVCENT آمده است: "این مانور 5 روز طول می کشد. تمرین های دریایی در عرشه کشتی خاکی دریایی USS Portland (LPD 27) انجام می شود و بر بازدید و بازرسی و توقیف کشتی های دیگر متمرکز خواهد بود".

این مانور آموزشی از جهت حضور مشترک ارتش های اسرائیل و دو کشور جنوب خلیج فارس (امارات و بحرین) دارای اهمیت است.

"براد کوبر" فرمانده فرماندهی دریایی امریکا در منطقه و فرمانده ناوگان پنجم دریایی مستقر در بحرین گفت: مشاهده نیروهای امریکایی در حال آموزش با شرکای منطقه ای با هدف تقویت توانمندی های امنیتی دریایی گروهی حائز اهمیت است. همکاری دریایی به حمایت از آزادی دریانوردی و رفت و آمد آزادانه برای بازرگانی که دو موضوع ضروری برای امنیت و ثبات امنیتی است.

امارات و بحرین در سال گذشته میلادی در قالب توافقنامه "ابراهیم" اسرائیل را به رسمیت شناختند و با تل آویو روابط عادی برقرار کردند.

بحرین و امارت میزبان پایگاه های نظامی دریایی و هوایی ارتش امریکا هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مانور نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است