Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس در یزد، هر سال ۲۰ آبانماه، سالروز تأسیس خبرگزاری بین المللی قرآن در جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای در تقویم رسمی کشور ثبت و گرامی داشته می‌شود.

خبرگزاری قرآنی «ایکنا»  به عنوان رسانه‌ای رسمی و تخصصی سعی دارد عاملی موثر برای ترویج فرهنگ قرآنی بین اقشار مختلف جامعه باشد و با تهیه و انتشار اخبار تخصصی حوزه قرآن و عترت این معجزه الهی را بیش از پیش پاسداری و ارزش های اسلام ناب محمدی را حراست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور سالروز تأسیس این خبرگزاری را بهانه کردیم و به سراغ سردبیر خبرگزاری قرآنی ایکنا در این استان یزد رفتیم با وی گفت و گویی صمیمی داشتیم.

خانم میرجلیلی خودتون رو برای مخاطبان ما معرفی کنید و بفرمایید از کی کار خبر رو شروع کردید؟

با عرض سلام خدمت شما و مخاطبان فهیم خبرگزاری فارس؛ من اعظم السادات میرجلیلی و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خودم رو به عنوان خبرنگار در استان یزد شروع کردم و در حال حاضر هم به عنوان خبرنگار و سردبیر استان یزد با خبرگزاری قرآنی ایکنا مشغول به همکاری هستم.

چند ساله که خبرنگار تخصصی حوزه قرآن هستید؟

بعد از سپری کردن دوره کارآموزی و شرکت در دوره‌های مختلف خبرنگاری، از هشت سال گذشته تاکنون مشغول به فعالیت خبرنگاری به صورت حرفه‌ای هستم و شش ساله که افتخار دارم به عنوان خبرنگار تخصصی قرآن در استان یزد خدمت می‌کنم.

انتظار شما به عنوان یک خبرنگار قرآنی از مسئولان استان چیه؟

خب من به عنوان یک خبرنگار خانم که علاوه بر مسئولیت های خبرنگاری وظایف مهمی از قبل همسری و مادری هم به عهده دارم به خاطر علاقه شخصی‌ام به فعالیت خبرنگار به ویژه خبرنگاری حوزه قرآن و عترت با سختی‌ها و مشتقتهای مختلفی روبرو هستم و سختی کارم زمانی خیلی زیاد میشه که برای مصاحبه یا تهیه گزارش به سراغ مسئولی میرم و اون پاسخگو نیست.

میرجلیلی در این باره افزود: پاسخگو نبودن برخی مسئولان انرژی و وقت خیلی زیادی از خبرنگاران به ویژه خبرنگاران زن می‌گیرد و دغدغه آنها را چند برابر می‌کند.

سردبیر خبرگزاری ایکنا در استان یزد، نادیده گرفتن خبرنگاران زن را از جمله تلخ ترین زمانهای کاری خود دانست و بیان کرد: از مسئولان انتظار دارم بیشتر و بهتر به حوزه قرآن توجه کنند و مسیر لازم برای فعالیت بانوان به ویژه خبرنگارانی زنی که مشغول فعالیت های تخصصی هستند را هموار کنند.

بدترین و بهترین گزارش شما؟

بدترین خاطره کاری من انتشار خبر شهادت قاری بین‌المللی جهان اسلام«حاج حسن دانش»  بود که با تایپ هر کلمه از این خبر گریه می‌کردم و حسرت میخوردم که چرا همچنین استاد اخلاقی را از دست دادیم و از طرفی افتخار می‌کردم که به عنوان یک خبرنگار یزدی مفتخر به تهیه چند مورد مصاحبه با شهید دانش بودم.

بهترین خاطره کاری هم زمانی بود که برای تهیه گزارش باید چهره های برتر قرآنی استان به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار رو معرفی می‌کردم.

در مجموع به نظر شما در مورد شغل خبرنگاری چیه؟

خبرنگاری حرفه‌ای پراسترس و حساسه که برخلاف باور عمومی که همه فکر می کنند خبرنگاران افرادی با درآمد بالا هستند، شغل خبرنگاری از جمله مشاغل کم درآمد است که فقط باید با عشق و علاقه وارد این حرفه شد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن یزد اسلام خبرهای یزد خبرگزاری ایکنا استان یزد خبرگزاری فارس اخبار یزد حوزه قرآن استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود