Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:36:30 GMT

شجاعت و شهامت ویژگی بارز شهید چیت‌سازیان بود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۵۹۲۶۲

شجاعت و شهامت ویژگی بارز شهید چیت‌سازیان بود

ایسنا/همدان همرزم شهید چیت‌سازیان بیان کرد: امروز شجاعت و شهامت سردار شهید علی چیت‌سازیان است که او را تبدیل به یک چهره مطرح کرده و باید بدانیم که او چه کرده که به این جایگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، مهدی صمدی امشب ۲۰ آبان ماه در مراسم گرامیدشت سی و چهارمین شهادت سردار علی چیت‌سازیان عنوان کرد: بنده افتخار داشتم در عملیات والفجر ۸، جاده ام‌القصر در خدمت سردار شهید چیت‌سازیان باشم در جنگ جاده ام‌القصر به علت صعب العبور بودن اطراف آن از اهمیت خاصی برخوردار بود و دشمن برای تصرف جاده آتش سنگینی بر سر ما می‌ریخت و تمام تلاش خود را برای عبور از این جاده عبور کند غافل از اینکه بچه‌های همدان تحت فرماندهی شهید چیت سازیان اجازه عبور از آن را نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در ادامه افزود: در ام‌القصر به علت آتش سنگین باید به سمت پاسگاه مرزی‌ واقع در جاده حرکت می‌کردیم تا تلفات کمتری داشته باشم شبانه یکی از گردان‌ها تلاش کردند تا از خاکریز عبور کند ولی به علت آتیش سنگین دشمن نتوانستند،فردای آن روز متوجه شدیم سه بسیجی مجروج بین ما و دشمن گیر کرده بودند و از ما کمک می‌خواستند ولی به علت شدت آتش نمی‌توانستیم کمکی به آنها کمک کنیم.
همرزم سردار شهید چیت‌سازیان ابراز کرد: همه گردان از اتفاق رخ داده به شدت ناراحت بودند شهید چیت‌سازیان با مشاهده نگرانی رزمندگان اندیشه‌ای کرد و  به تیربارچی‌زن‌ها و آرپی‌چی‌زن‌ها دستور داد مهماتشان را پر کنند و با پوشش آنها به صورت زیکزاک به سمت آن سه مجروح رفت و هر سه را زیر آتش سنگین به همین صورت به عقب برگرداند. 
صمدی ابراز کرد: این حرکت شهید باعث روحیه مضاعفی میان بچه‌ها شد امروز اینکه شهید چیت‌سازیان جهانی شده است به خاطر همین شجاعت و شهامت او است باید بدانیم که علی آقا چه کرد که به این جایگاه رسیده است. 
وی از دیگر ویژگی‌های سردار چیت‌سازیان را قلب رئوف و اهتمام به انجام شرعیات دانست و با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: در یکی از عملیات‌ها دشمن برای بازپس‌گیری خاکریزی تمام توان خود را گذاشته بود و پیشروی می‌کرد سردار چیت‌سازیان به ما دستور داده بود اجازه بدهید دشمن تا هنگامی که ساعت دستشان را ببینید جلو بیایید و سپس آنها را قلع و قمع کنید در طی این عملیات یکی از نیروهای عراقی‌ زخمی شد و به نشانه تسلیم شدن پارچه سفیدی به دست گرفت اما به علت مجروحیت نمی‌توانست حرکت کند و آوردن او به خط ممکن موجب تلفات نیروهای خودی شود. 
همرزم شهید چیت‌سازیان افزود: سردار چیت‌سازیان نتوانست از کنار آن فرد به راحتی عبور کند و بیان کرد که این فرد تسلیم شده ممکن است اگر در حین عملیات به وسیله تیر نیروهای ما بمیرد قتل محسوب شود برای مدتی فرماندهی را کنار گذاشت و با استعلام از قرارگاه فتوای مورد نیاز را جویا شد. 
صمدی عنوان کرد: شهید چیت‌سازیان بسیار به شرعیات حساس بود و همین کارهای ایشان بود که بعد از ۳۴ سال‌ به حرمت خون ایشان، نیروهای دفاع مقدس دور هم جمع شده‌اند و با تشکیل گروه‌های جهادی به دنبال خدمت در مناطق محروم هستیم. 
عضو گروه جهادی شهید چیت‌سازیان اضافه کرد: امروز فرمان رهبر معظم انقلاب محرومیت‌زدایی است  این لطف خدا و شهداست که شامل حال بچه‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهید چیت سازیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز

سعید نادری رئیس شبکه دامپزشکی لردگان گفت: اردوی جهاد دامپزشکی برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران و عشایر مناطق محروم، در منطقه بارز و شوارز از توابع بخش منج این شهرستان با استفاده از توان عملیاتی گروه جهادی حضرت ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به مدت ۳ روز برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی به مناسبت هفته بسیج

وی افزود: ۲۶ هزار رأس دام سبک بر علیه آبله در این اردوی جهادی مایه کوبی شد.

نادری اضافه کرد: ۳۰ هزار متر مربع از اماکن دامی منطقه به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، سمپاشی و برای ۴ هزار رأس دام هم معاینه و درمان رایگان صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟