Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین  محمد خلیل‌پور در نشستی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی و جمعی از فعالان حوزه دینی و مذهبی ارومیه ترتیب یافته بود، با اشاره به ساخت بقعه ابن خلیلان اظهار داشت: در خصوص بقعه ابن خلیلان آرزو داریم که این بقعه به یک تشکیلات فرهنگی مهم و تاثیرگذار مبدل شود و تلاش خواهیم کرد این مناطق به مجموعه مهدوی، دینی و اسلامی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است و باید در مناطق اطراف آن شاهد احداث و افتتاح مجتمع‌های فرهنگی-مذهبی از جمله یک حوزه علمیه بین المللی برای طلاب کشورهای ترکیه و آذربایجان باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در این حوزه دچار غفلت هستیم و همانند بسیاری موارد دیگر در این خصوص نیز دچار عقب ماندگی و عدم برنامه‌ریزی هستیم.

خلیل پور ادامه داد: اوقاف در اطراف بقعه ابن خلیلان ۲۰ هزارمترمربع زمین دارد که ضرورت برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این زمین ها با اهداف فرهنگی و مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه در این منطقه بالای ۵۰ هزارمترمربع زمین دارد که می تواند تحول فرهنگی و مذهبی را سبب شود و چون منطقه محروم است ضرورت سرمایه‌گذاری در آنجا ضروری به نظر می‌رسد.

خلیل‌پور یادآور شد: کاربری‌های تفریحی، تجاری، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از جمله مواردی است که می‌توان برای آن زمین‌ها تعریف و از آن‌ها به نفع شهر و مردم بهره برد.

رییس شورای شهر ارومیه تصریح کرد: ارتباطات بین مدیریت شهری، تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی ضروری بوده و در بحث محرومیت زدایی می توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند و استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این راستا دغدغه‌هایی جدی دارد و می‌توانیم از وی نیز در این راستا کمک بگیریم.

وی با بیان مشکلات عدیده شهرداری در خصوص تأمین بودجه و درآمدزایی تصریح کرد: شهرداری از کمک‌های دولتی محروم است و رقم اعتبارات سالانه تخصیص یافته از سوی دولت بسیار ناچیز است.

خلیل پور یادآور شد: زمانی شهرداری پول و هزینه لازم برای تعمیر و مرمت مساجد را داشت و بسیاری از مساجد نیز توسط شهرداری مرمت و تعمیرات لازم انجام شد اما هم اکنون امکان این مهم وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارومیه آذربایجان غربی والیبال شناسنامه اعتبار شهر ارومیه خلیل پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر