Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون دولتی سودان اعلام کرد که فرمانده ارتش سودان امروز پنجشنبه شورای حاکمیتی جدید این کشور را منصوب کرد.

به گزارش روسیا الیوم،  این تلویزیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمان قانونی برای تشکیل شورای انتقالی جدید حاکمیتی در کشور صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این فرمان، البرهان به عنوان رئیس شورای انتقالی معرفی شده  است و محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی(فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان)، شمس الدین الکباشی الکباشی، مالک عقار و یاسر العطاء از اعضای سابق شورای حاکمیتی این کشور در شورای جدید حضور دارند.

البرهان هفته گذشته گفته بود که نیروهای مسلح سودان به تحول دموکراتیک و صیانت از دستاوردهای انقلاب سودان و تحقق امیدوهای ملت کاملا متعهد است.

این در حالی است که وزیران ائتلاف مدنی شریک دولت سابق موسوم به «قوى الحریة والتغییر» صبح امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای بر مخالفت خود با تسلسط ارتش بر قدرت تاکید کرده و خواستار لغو حالت فوق العاده و آزادی نخست وزیر و همه بازداشتی‌های سیاسی شدند.

سخنگوی اتحادیه مشاغل سودان هم در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: اقدامات البرهان غیرقانونی است و ما به اعتراضات میدانی ادامه می‌دهیم.جامعه سودان به مقاومت در برابر این اقدامات ادامه خواهد داد.

او تاکید کرد: ما در برابر همه اقدامات کودتاگران همچون سدی نفوذناپذیر می ایستیم.

با گذشت بیش از دو هفته از کودتای ارتش سودان علیه دولت این کشور، روز یکشنبه (دیروز) این کشور شاهد نافرمانی مدنی بود و مراکز تجاری، شرکت‌ها و موسسات در خارطوم تعطیل شدند.

نیروهای پلیس سودان نیز تظاهرات معلمان مقابل وزارت آموزش و پرورش در خارطوم را با استفاده از گاز اشک‌آور متفرق کرده و ۸۷ معلم را بازداشت و به زندان «سوبا» منتقل کردند.

اخیرا رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت موقت «عبدالله حمدوک» نخست ‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، البرهان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان عبدالفتاح البرهان تشکیل شورای حاکمیتی سودان شورای حاکمیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است