Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@15:55:22 GMT

تفاهم‌نامه برقراری سفر زیارتی به سوریه امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۰۰۰۰

تفاهم‌نامه برقراری سفر زیارتی به سوریه امضا شد

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در پایان سفر به سوریه و طی نشست و مذاکرات نهایی با وزیر گردشگری و سیاحه سوریه با بیان اینکه جلسات خوبی با مسوولان سوریه در حوزه‌های زیارتی داشته‌ایم، گفت: موضوع سلامت، رعایت پروتکل بهداشتی و امنیت زائران در برقراری مجدد این سفرها بسیار حائز اهمیت است و باز شدن این مسیر زیارتی خرسندی زائران ایرانی را موجب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام زائران افزود: برای پروازها و انتقال هوایی زائران هم باید مقدمات و تدابیر مناسب در این رابطه انجام شود.

محمد رامی مارتینی، وزیر سیاحه سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر رئیس سازمان حج و زیارت و هیات همراه به سوریه اظهار داشت: معتقدم سفر شما گام موثری در نزدیکی دو دولت و ملت خواهد بود.

وی افزود: وزیر کشور سوریه نیز بسیار مشتاق راه اندازی سفر زائران ایرانی است و تاکید کرده تا موضوعات مربوط به اعزام زائران ایرانی را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

وزیر سیاحه سوریه بر برقراری سفرهای زیارتی به منظور همکاری بیشتر دو کشور و دو ملت تاکید و عنوان کرد: حدود ۱۳هزار تخت در زینبیه آماده پذیرایی از زائران است. همچنین در صورت نیاز هتل‌های زیادی در دمشق برای ارائه خدمات به زائران در اختیار است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به مباحث طرح شده از سوی رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پروازها گفت: در این رابطه نیز اگر تعداد زائران افزایش یابد می‌‌توانیم تعداد پروازها را افزایش دهیم.

‌در پایان این دیدار طرفین تفاهم‌نامه مربوط به اعزام زائران را به امضا رساندند‌.

‌رئیس سازمان حج و زیارت شامگاه یکشنبه در راس هیاتی به منظور انجام اقدامات و نهایی کردن تفاهم برای از سرگیری مجدد اعزام کاروان های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرده است.
وی طی این سفر چهار روزه با وزرای کشور ، گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق پیرامون این سفرها و مباحث مختلف مربوطه بحث و تبادل نظر کرد.
وی در روز نخست این سفر با سفیر کشورمان در دمشق ، وزرای اوقاف و نیز سیاحه و گردشگری سوریه و در دومین روز (سه شنبه) با وزرای کشور و بهداشت سوریه و نماینده ولی فقیه در این کشور دیدار کرد و امروز نیز طی مذاکراتی با طرف‌های سوری در نهایت تفاهمنامه مربوط به اعزام زائران کشورمان به سوریه را به امضا رساندند.‌‌

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر سوریه علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت تفاهمنامه سوریه رئیس سازمان حج و زیارت اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع