Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش بیمارستان‌ها در صورت مراجعه بیماران با عارضه حمله تنفسی در پی نخستین بارندگی خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش نخستین باران پاییزی در اهواز و احتمال بروز حملات تنفسی اظهار کرد: با توجه به هرس نشدن کامل درختان کنوکارپوس، امسال احتمال بروز حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر همه بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت مواجهه با این بیماران، سریعا اقدامات درمانی و اکسیژن‌رسانی به بیماران انجام شود.

ابول‌نژادیان با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات به بیماران دچار حملات تنفسی، تصریح کرد: با توجه به تشابه علائم بالینی این بیماران و بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ و آنفلوآنزا، تشخیص بیماری برای پزشکان سخت می‌شود در نتیجه ماندگاری بیماران و ازدحام در اورژانس‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این شرایط مردم به ویژه بیماران تنفسی و دارای بیماری زمینه‌ای از منزل خارج نشوند و درب و پنجره‌ها را نیز ببندند.

وی افزود: بیمارانی که در سال‌های گذشته در پی اولین بارش پاییزی دچار تنگی نفس و علائم تنفسی شده‌اند، اسپری‌های تنفسی خود را مصرف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان تنگی نفس حملات تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از افزایش ۲ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: آمار احصا شده حاکی از آن است که از ابتدای امسال تاکنون به میزان ۲۲۰ میلی‌متر بارندگی در استان اتفاق افتاده است.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان نیمه ابری است، اظهار کرد: این در حالی است که از بعد از ظهر امروز بر میزان ابرها افزوده شده و وزش باد نسبتاً شدید نیز پدیده دیگر جوی در استان خواهد بود.

رحمان نیا با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، بارش‌های پراکنده و رگباری به همراه وقوع رعد و برق در برخی از نواحی به ویژه ارتفاعات طی بعد از ظهر امروز دور از ذهن نیست، خاطرنشان کرد: وقوع بارندگی در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده محتمل است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه از ورود سامانه بارشی جدید به استان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: دمای هوای استان تا صبح فردا کمی سرد شده اما از روز شنبه شاهد افزایش دمای هوای استان خواهیم بود.

کد خبر 6101170

دیگر خبرها

  • فیلم| اختتامیه رسمی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • افزایش ۲ درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان
  • باد و باران در راه قزوین
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • احتمال عرضه داروی ایرانی SMA در خرداد
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد
  • رافائل گروسی وارد تهران شد