Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا چراغعلی ضمن انتقاد از این امر که پایتخت ایران هنوز حریم ندارد از برگزاری سلسله نشست ها برای حل معضل حریم پایتخت خبر داد.

به گزارش برنا؛ خانه‌ها و ویلاهای زیادی در حریم تهران ساخته شده است که شاید بیشتر آن‌ها مجوز نداشته باشند و خودسرانه آهن و سیمان را در دل زمین می‌کارند. حریم هر شهری ذخیره‌گاه تنفسی زیست محیطی به حساب می‌آید که نقش مهمی در کنترل مخاطرات دارد اما با تخریب حریم و افزایش ساخت و ساز در آن نمی‌دانیم چه آینده‌ای در انتظار پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریم پایتخت متولی مشخصی ندارد و همین اختلاف باعث حضور سودجویان شده است. هنوز  بر اساس تقسیمات کشور حریم شهر تهران مشخص نیست. طبق قانون در هر طرح جامع باید حریم و محدوده شهر معین و تصویب شود. با این حال در طرح جامع مصوب سال ۱۳۸۶ تهران، برای اولین از عبارت حریم پایتخت استفاده شد بدون آنکه پشتوانه حقوقی ایجاد شده باشد که علت اصلی مشکلات ساختاری است. مشکلات کارکردی هم به دلیل تعارض منافع بروز کرده است و شاید استانداری بتواند گره کار حریم پایتخت را باز کند.

عبدالرضا چراغعلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی، در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به حریم پایتخت به خبرنگار برنا گفت: پایتخت ما با 10 میلیون جمعیت تنها مرکز استان و مرکز شهرستانی در کشور است که حریم ندارد و از طرف دیگر شهر تهران چالش‌های بزرگی دارد.

او افزود: بر همین اساس نشستی اخیرا در وزارت راه و شهرسازی با حضور متولیان امر برگزار شد و در این خصوص صحبت‌هایی انجام گرفت.

چراغعلی تصریح کرد: بنا شده صورتجلسه‌ای که در سال 96 مطرح بوده دوباره پیگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی گفت: استاندار هم نشست‌هایی با شهردار تهران داشته و نقطه نظرات شهردار اخذ شده و به دنبال این هستیم تا به نتیجه برسانیم.

او در رابطه با آخرین وضعیت ساخت و ساز در حریم پایتخت اظهار کرد:  جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز برای ما اصل است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیمان زمین زیست محیطی ساخت و ساز پایتخت شهر تهران قانون مشکلات برنا شهر تهران وزارت راه و شهرسازی شهردار تهران ساخت و ساز غیر مجاز حریم تهران حریم پایتخت سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی چراغعلی حریم پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ در بازدید سرزده فرماندار و دادستان فیروزکوه از ساخت و سازهای روستاهای بخش مرکزی این شهرستان،مقرر شد تا دهیاران روستاهای سیمین دشت، گچه و ده گردان، ظرفِ یک هفته اطلاعات مربوط به ساخت و سازهای جدید را به کارگروه ساماندهی ساخت و سازهای این شهرستان ارائه دهند.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • تهران بزرگ‌تر شد