Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام محمد خلیل پور در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی جمعی از فعالان حوزه دینی و مذهبی ارومیه با اشاره به ساخت بقعه ابن خلیلان اظهار کرد: در خصوص بقعه ابن خلیلان آرزو داریم که این بقعه به یک تشکیلات فرهنگی مهم و تأثیرگذار مبدل شده و تلاش خواهیم کرد این مناطق به مجموعه مهدوی، دینی و اسلامی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است و باید در مناطق اطراف آن شاهد احداث و افتتاح مجتمع‌های فرهنگی-مذهبی از جمله یک حوزه علمیه بین المللی برای طلاب کشور‌های ترکیه و آذربایجان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در این حوزه دچار غفلت هستیم و همانند بسیاری موارد دیگر در این خصوص نیز دچار عقب ماندگی و عدم برنامه ریزی هستیم.

خلیل پور ادامه داد: اوقاف در اطراف بقعه ابن خلیلان ۲۰ هزارمتر مربع زمین دارد که ضرورت برنامه ریزی برای بهره برداری از این زمین‌ها با اهداف فرهنگی و مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه در این منطقه بالای ۵۰ هزار مترمربع زمین دارد که می‌تواند تحول فرهنگی و مذهبی را سبب شود و، چون منطقه محروم است ضرورت سرمایه گذاری در آنجا ضروری به نظر می‌رسد.

خلیل پور یادآور شد: کاربری‌های تفریحی، تجاری، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از جمله مواردی است که می‌توان برای آن زمین‌ها تعریف و از آن‌ها به نفع شهر و مردم بهره برد.

وی عنوان کرد: ارومیه پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه دارد، اما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرمان غفلت کرده و برنامه ریزی و هدف گذاری لازم را انجام نداده ایم.

خلیل پور یادآور شد: ارتباطات بین مدیریت شهری، تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی ضروری بوده و در بحث محرومیت زدایی می‌توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند و استاندار آذربایجان غربی نیز در این راستا دغدغه‌هایی جدی دارد و می‌توانیم از وی نیز در این راستا کمک بگیریم.

وی ادامه داد: برای آینده شهر ارومیه هر کاری از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد تا شهرمان را از وضعیت فعلی دربیاوریم و ان شاء الله زحمات همه نتیجه می‌دهد.

خلیل پور ضمن تشریح بودجه فرهنگی شهرداری ارومیه در قالب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، به مواردی همچون تخصیص برای والیبال، حقوق، بیمه و مزایا و همچنین هزینه‌های جاری و والیبال اشاره کرد و گفت: از طرفی رقمی هم که اعلام می‌شود همیشه تحقق نمی‌یابد و بخشی از همان بودجه محقق می‌شود.

وی با بیان مشکلات عدیده شهرداری در خصوص تأمین بودجه و درآمدزایی تصریح کرد: شهرداری از کمک‌های دولتی محروم است و رقم اعتبارات سالانه تخصیص یافته از سوی دولت بسیار ناچیز است.

خلیل پور عنوان کرد: زمانی شهرداری پول و هزینه لازم برای تعمیر و مرمت مساجد را داشت و بسیاری از مساجد نیز توسط شهرداری مرمت و تعمیرات لازم انجام شد، اما هم اکنون امکان این مهم وجود ندارد.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر افتتاح مجتمع فرهنگی مجتمع هنری آذربایجان غربی ارومیه خلیل پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی که به منظور گرامیداشت روز نهم اردیبهشت روز شوراها برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز ما در شهری زندگی می‌کنیم که دارای استعدادهای پنهان با محرومیت‌های آشکار است.

وی خطاب به استاندار آذربایجان غربی افزود: با عوارض محلی نمی‌توان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و با درآمدسالانه تعریف شده شهرداری ارومیه از محل عوارض شهری نمی‌توان سرعت پروژه‌ها را حتی به استان‌های هم‌جوار رساند.

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر امروز بتوانیم سرعت عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، باز نمی‌توانیم خودمان را به سرعت عمل سایر کلان‌شهرها برسانیم، آنها سال‌های سال است که از شهر ارومیه پیشی گرفته‌اند.

یوسفی تصریح کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها نیاز به عزم راسخ داریم و از این رو باید به دنبال احقاق حق و حقوق قانونی شهرداری از اعتبارات ملی باشیم و متأسفانه شهرداری ارومیه همیشه از اعتبارات ملی محروم مانده است.

وی ادامه داد: عزم راسخ، اراده و نگاه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی در جذب اعتبارات ملی و رفع مشکلات و نیز نگاه ویژه به مدیریت شهری به وضوح دیده می‌شود و امیدواریم در روزهای آینده شاهد اتفاقات خوب و مؤثر در تمام زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، بحث ترافیک، ناوگان حمل‌ونقل، مترو، فضای سبز، مدیریت پسماند برای شهر ارومیه خواهیم بود.

کد خبر 748753

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!