Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، معاون وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای ایرانی خود که در لندن انجام شد، از ایران خواست تا به توافقی برگردد که به احیای برجام منجر شود.

جیمز کلورلی، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس در دیدار با «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت ایران باید از فرصت مذاکرات تازه به منظور به نتیجه رساندن یک توافقی که به گفته وی هم اکنون در روی میز قرار دارد، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته بی بی سی، این دیدار پیش از سرگیری مذاکرات وین انجام می‌شود؛ مذاکراتی که قرار است در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذرماه) و پس از چهار ماه وقفه از سر گرفته می‌شود.

پیش از این، رسانه‌های کشورمان اعلام کرده بودند علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پنجشنبه با جیمز کلورلی، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزیر امور خارجه انگلیس در ساختمان وزارت خارجه انگلیس ملاقات کرده است.

طبق اعلام رسانه‌های ایران، در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل دوجانبه و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است روز گذشته نیز جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی گفته بود کشورش بایستی بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی ایران را بپردازد. او گفته بود: این پرداخت تسویه بدهی معوقه است. ما کشوری هستیم که بدهی‌های خود را می‌پردازیم، این پول می‌تواند از طریق یک کانال بشردوستانه برای جلوگیری از ممانعت هرگونه تحریم پرداخت شود. ممکن است آمریکا در این باره به ما اعتراض کند هنوز در این باره مطمئن نیستیم. ملاحظات سیاسی وجود دارد، اما با توجه به اینکه اوباما (رئیس جمهور اسبق آمریکا) دقیقا در همین شرایط، بدهی‌های آمریکا به ایران را پرداخت کرد، بعید می‌دانم که ما نیز با اعتراضاتی از سوی بایدن، رئیس جمهور آمریکا رو به رو باشیم. همانطور که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پرداخت این بدهی را یک تصمیم مستقل برای انگلیس دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی باقری کنی مذاکرات هسته ای مذاکرات وین خارجه انگلیس وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بیشتر بخوانید؛ حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

وی تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229390 برچسب‌ها حماس

دیگر خبرها

  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است