Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تعداد کسانی که مجبور به ترک خانه های خود در سراسر جهان شده اند در نیمه اول سال جاری به بیش از ۸۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به این افزایش، تعداد آوارگان، که بیشتر آنها در داخل کشورشان هستند، از ۸۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون نفر در پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸۴ میلیون نفر افزایش یافته است که بیشتر به وسیله درگیری ها در آفریقا شدت گرفته است.

گراندی افزود: جامعه بین‌المللی در جلوگیری از خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشرشکست خورده است زیرا اخراج مردم از خانه‌هایشان ادامه دارد. علاوه بر این، تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی آسیب‌پذیری‌ها را در بسیاری از مناطق میزبان آوارگان اجباری تشدید می‌کند.

وی افزود: حدود ۱.۱ میلیون نفر در نیمه اول سال به مناطق یا کشورهای مبدأ خود بازگشتند.

گراندی تصریح کرد: بیش از ۴.۳ میلیون مورد آوارگی داخلی جدید بین ژانویه تا ژوئن گذشته در ۳۳ کشوری که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر وضعیت آوارگان در آنها نظارت دارد، ثبت شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پایان اعلام کرد که این افزایش شدید نسبت به سال قبل زیاد است و تشدید خشونت تعداد زیادی از مردم را در کنگو، اتیوپی، افغانستان، موزامبیک، میانمار، سودان جنوبی و کشورهای منطقه ساحل در غرب آفریقا آواره کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان سازمان ملل آوارگان جنگ میلیون نفر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا