Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: ۱۸ ماه از شروع نسخه نویسی الکترونیک می‌گذرد و در برخی استان‌ها ۱۰۰ درصد و بعضی ۲۰ درصد در استقرار نسخه الکترونیک پیش رفته است، اما به طور میانگین در کشور ۶۵ درصد نسخ به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی گفت: در بحث مؤسسات طرف قرارداد ۹۷ درصد اتصال و استقرار به نسخ الکترونیک وجود دارد، اما در اجرا ممکن است مشکلاتی به علت ناآشنایی و ناآگاهی کاربران رخ دهد که موجب سرگردانی بیماران شود، به همین منظور در بیمه سلامت یک زمان بندی در نظر گرفتیم که نسخه کاغذی یکباره حذف نشود و کار ایجاد نسخ الکترونیک تدریجی باشد که در حال حاضر هم اجرای کامل نسخه الکترونیک را به اول دی موکول کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مردم در صورت بروز مشکل در اخذ و یا دریافت خدمات نسخه الکترونیک می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند، افزود: بلافاصله مشکل رسیدگی و بررسی می‌شود.

ناصحی در خصوص پیشرفت طرح نسخه الکترونیک در مراکز تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، مراکز و درمانگاه‌های ملکی دارد که از سال‌های قبل طرح نسخه الکترونیک را انجام داده اند، اما سازمان بیمه سلامت مراکز ملکی ندارد.

وی با بیان اینکه در این طرح بزرگ ملی با کم کاری پزشکان، نظام پزشکی و مؤسسات طرف قرارداد آنها نتوانستند همکاری لازم را داشته باشند، افزود: تغییر این حالت از دستی به الکترونیک مقاومت‌هایی به همراه دارد و این مشکلات مردم را بیشتر کرده است و ضرب العجل قانون برای این مشکلات این است که پس از یک دی ماه ۱۴۰۰ غیر نسخه الکترونیک نسخه کاغذی پذیرفته نمی‌شود و پولی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود.

ناصحی گفت: پیشنهاد ما این است زمان را بیشتر کنیم تا زیرساخت‌های لازم اجرایی شود و مردم و مؤسسات بیش از این متضرر نشوند.

کد خبر 5349515

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه نسخه الکترونیک ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران چاقی واکسن دیابت سازمان غذا و دارو ریسک بیماری قلبی طب ایرانی آلزایمر نسخه الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک قهرمانی لیگ بعداز امتیاز، تفاضل یا بازی رودررو؟

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ملاک قهرمانی در لیگ برتر، در صورت تساوی در کسب امتیاز، بازی رو در رو است نه تفاضل گل.

به گزارش تابناک ورزشی، منصور قنبرزاده درباره تنبیهات انضباطی بازیکنان خاطی اظهار داشت: در بحث بیانیه نویسی باشگاه‌ها ، خود جامعه ورزش و تیم‌ها به این جمع بندی رسیدند که چنین چیزی در هیچ کجای فوتبال حرفه‌ای در دنیا وجود ندارد. ما مواردی را داشتیم که دقیقه 20 بازی، یک باشگاه بیانیه می‌داد و نقطه نظراتی را درباره مسابقه‌ای که جریان داشت، مطرح می‌کرد. در هفته های پایانی لیگ این جو داشت غالب می‌شد و مسابقه‌ای بین باشگاه ها برای بیانیه نویسی بود، این موضوع در جلسه هیات رئیسه مطرح شد و واقعا از سازمان لیگ خواستند این موضوع را یک سازماندهی کنند. در نتیجه این تصمیمات در هیات رئیسه سازمان لیگ مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در وهله اول جرایم مالی، بار دوم و سوم افزایش می‌یابد و در ادامه به تنبیهات انضباطی و حتی محرومیت هم می‌رسد، این لازم بود و انتظار داریم همه باشگاه‌ها به خاطر اینکه این جو آرام باشد، انجام دهند. باشگاه‌ها هر موردی که فکر کنند حق شان تضییع شده می‌توانند طی نامه رسمی به مراجع ذیربط اعلام کنند. هر وقت قانون دست باشگاه را باز گذاشته، نیاز به بیانیه نویسی نیست.

قنبرزاده عنوان کرد: در یکی دو هفته اخیر هم باشگاه ها رعایت کردند و مطالب خاصی نداشتند. یکی دو مورد بود که مربوط به پیشکسوتان برخی باشگاه‌ها بود و از باشگاه خواستیم تا رعایت این موضوع را انجام دهند.

وی درباره تفاضل گل در بازی‌های مستقیم تیم‌ها برای تعیین قهرمان لیگ گفت: بر اساس امتیاز، یک تیم قهرمان می‌شود و در صورتی که امتیازها مساوی بود، تفاضل گل لحاظ می‌شود و بازی رو در رو مدنظر نیست. چون تعدادی از باشگاه‌ها ابهام داشتند، سازمان لیگ مکاتبه کرد و ابهام را برطرف کرد.

قنبرزاده درباره اینکه دو سال پیش این قانون لحاظ شد، گفت: جدول دو سال پیش را ببینید، استقلال با کسب امتیاز توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد.

دیگر خبرها

  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ملاک قهرمانی لیگ بعداز امتیاز، تفاضل یا بازی رودررو؟