Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور سند ۸۰۰ هکتار از اراضی مراتع گنبد کاووس به نام منابع طبیعی با ورود دستگاه قضایی خبر داد. خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور سند ۸۰۰ هکتار از اراضی مراتع گنبد کاووس به نام منابع طبیعی با ورود دستگاه قضایی خبر داد و بیان کرد: حکم نقل و انتقال این مراتع در مرحله اجرای احکام بود که با ورود دادگستری گلستان و پیگیری‌های قضایی با شعبه صادرکننده دستور در تهران، روند اجرای حکم متوقف و در نهایت دستور به نفع منابع طبیعی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از صدور این دستور، بلافاصله حدنگاری این مراتع در منطقه «دُزالوم» گنبدکاووس انجام شد و سند آن به نام منابع طبیعی تثبیت شد و به این ترتیب به چهار دهه کشمکش بر سر مالکیت این مراتع پایان داده شد.   بیشتر بخوانید: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال؛ سند مالکیت دو تالاب بین‌المللی گلستان صادر شد وی تصریح کرد: از ابتدای امسال با پیگیری‌های قضایی، سند دو هزار هکتاری دو تالاب بین‌المللی «آلا گل» و «آلماگل» گنبد کاووس هم حدنگاری و سند آن به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

آسیابی ادامه داد: ۳۸۰ هکتار از مراتع منطقه «چپرقویمه» گنبدکاووس هم پس از یک دعوای حقوقی ۳۰ ساله با رای دادگاه‌های گلستان امسال به نام منابع طبیعی سند خورد و پارسال هم با پیگیری دستگاه قضایی استان گلستان ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبد کاووس پس از ۵۰ سال به منابع طبیعی برگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان برای جلوگیری از دست‌اندازی و تغییر کاربری جنگل‌ها، مراتع و سواحل استفاده می‌کنیم و خوشبختانه با همین پیگیری‌ها تاکنون ۹۶ درصد اراضی منابع طبیعی استان گلستان حدنگاری شده و در حال صدور سند به نام منابع طبیعی است.

وی در پایان گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز ۶۶۳ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی با رای دادگاه‌های استان گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری گلستان گنبدکاووس اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان گنبدکاووس اراضی ملی نام منابع طبیعی رئیس کل دادگستری دادگستری گلستان هکتار از اراضی استان گلستان دستگاه قضایی گنبد کاووس صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد