Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کلاس‌های با کمتر از ۳۰ دانشجو به صورت حضوری خبر داد و گفت: واکسیناسیون برای حضور در کلاس‌ها و امتحان الزامی است.

به گزارش قدس آنلاین، جواد علمایی با بیان اینکه کلاس‌های عملی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از اول شیوع کرونا به صورت عملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا، نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد به این نحو بود که اگر شرایط یک شهر، قرمز بود، برگزاری حضوری کلاس‌ متوقف می‌شد و ما در این شرایط، کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی از زمانی‌که وضعیت کرونایی یک شهر از قرمز و نارنجی به زرد و آبی بهبود پیدا کرد، کلاس‌ عملی به صورت حضوری برگزار شده است و در حال حاضر نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به شرایط دانشجویان در حال فارغ‌ التحصیلی  در مناطق قرمز کرونایی، ادامه داد: در این مناطق، کلاس‌های عملی دانشجویانی که در شرف فارغ‌التحصیلی بودند را در کلاس‌های ۵ نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم و آزمایشات این دانشجویان به صورت فشرده برگزار شد. به عنوان مثال، یک گروه ۴ یا ۵ نفره، طی ۳ روز از صبح تا شب آزمایشات عملی خود را انجام می‌دادند و پس از اتمام کار این گروه‌ دانشجویی، یک گروه دیگر کار خود را در آزمایشگاه آغاز میکردند. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که وسعت هم دارند، میزهای آزمایشگاهی با فاصله از کنار هم قرار داشتند و از آنجا که تعداد دانشجویان نیز کم است، پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود. البته پس از اتمام کار یگ گروه، قبل از ورود یک گروه دیگر، ضدعفونی‌های لازم انجام می‌شود. 

علمایی با اشاره به برگزاری حضوری کلاس‌های درسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرهای آبی، کلاس‌های بالای ۳۰ نفر به صورت مجازی باقی می‌ماند و کلاس‌های زیر ۳۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. تعیین ۳۰ نفر نیز بر اساس برآوردهایی است که با توجه به محیط کلاس‌ها و نظر به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه برای حضور فیزیکی در کلاس‌های دانشگاه ارائه کارت واکسیناسیون برای دانشجویان و اساتید الزامی است، گفت: اگر دانشجویی کارت واکسیناسیون ندارد، می‌تواند در کلاس حضور پیدا نکند اما باید بداند که امتحانش را باید به صورت حضوری ارائه دهد و واکسیناسیون برای حضور در امتحانات الزامی است. چرا که برگزاری امتحانات ترم جاری به صورت حضوری است. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در این رابطه تصریح کرد: دانشجویی که واکسن نزده باشد، فقط می‌تواند در امتحان پایان ترم شرکت کند و نمی‌تواند در کلاس‌ها شرکت کند. البته برای حضور در امتحان نیز باید واکسن خود را تزریق کرده باشد، وگرنه امکان حضور در امتحان را نیز ندارد. 

وی گفت: حداکثر کاری که دانشگاه آزاد در قبال دانشجویان واکسن نزده می‌تواند انجام دهد، این است که این دانشجویان حذف واحد نمی‌شوند. زیرا قانونا، اگر غیبت دانشجویی از ۳ جلسه بیشتر شود، حذف واحد می‌شود اما به دلیل مسائل کرونایی،دانشجویان را حذف واحد نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشجویان واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی حضور در امتحان صورت حضوری برای حضور کلاس ها ۳۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی