Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:12:19 GMT

مساحت پایانه میدان ونک ۲ برابر می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۱۷۱۲

مساحت پایانه میدان ونک ۲ برابر می شود

شهردار منطقه ۳ تهران از توسعه مساحت پایانه میدان ونک و افزایش سوله های بحران در این منطقه شهری توضیح داد.

به گزارش ایسنا، حمید جوانی در خصوص ساماندهی میدان ونک گفت: در حاشیه غربی میدان ونک در حال افزایش تعداد سکوهای پایانه موجود هستیم و این پایانه بزرگ می‌تواند پاسخگوی همه نیازهای میدان ونک در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مساحت پایانه موجود افزایش پیدا کرده و دو برابر می‌شود. اگر این کار انجام شود علاوه بر استفاده از آن به عنوان پایانه حتی می‌توانیم فضاهای اضافه را برای ارائه سایر خدمات به شهروندان در نظر بگیریم.

شهردار منطقه ۳ افزود: در حال عقد دو قرارداد در راستای ساماندهی پایانه میدان ونک هستیم که اگر اجرایی شود بخش عمده ای ازمشکلات میدان ونک و ترافیک حاصل از ایستگاه‌های تاکسی و بی نظمی در این حوزه در بخش شرقی میدان، حل می‌شود.

جوانی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های خطوط مختلف از ابتدای تقاطع گاندی تا محدوده میدان ونک در بزرگراه حقانی را درگیر ترافیک می‌کنند که با استقرار و جانمایی آن‌ها در پایانه ضلع غربی می‌توان از این حجم ترافیک کم کرد.

وی بیان کرد: از طریق سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی مساله کمبود تاکسی و اتوبوس در خطوط منطقه ۳ را پیگیری می کنیم تا شاهد افزایش کیفی و کمی خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی در منطقه باشیم.

وی اضافه کرد: سه پایگاه مدیریت بحران در منطقه ۳ وجود دارد که این سوله‌ها از ظرفیت‌های منطقه به شمار می روند، اما تجمع و تمرکز این پایگاه‌ها بیشتر در قسمت غربی منطقه صورت گرفته و بخش شرقی منطقه با محرومیت در خصوص برخورداری از پایگاه‌های بحران مواجه است.

شهردار منطقه ۳ عنوان کرد: در این منطقه به دلیل کمبود زمین این پایگاه‌ها در طول سالیان گذشته افزایش پیدا نکرده است. البته سازمان مدیریت بحران آمادگی برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش این سوله‌ها و تامین اعتبار آن را دارد اما این کار  مستلزم تامین فضا و زمین برای اجرا است. سوله‌های موجود آمادگی لازم برای پذیرش شهروندان در مواقع بحران را دارد ولی باید به فکر افزایش این سوله‌ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری شهر، به گفته جوانی یکی از این سوله‌ها در خیابان سرو واقع در بوستان طالقانی به عنوان مرکز واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایانه تاکسی پایانه میدان ونک سوله ها میدان ونک منطقه ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟

به گزارش همشهری آنلاین، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ در جمع خبرنگاران درباره سه طبقه کردن میدان ونک گفت: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیرچهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

او افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع درحال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، ‌در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلا سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلا طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمرانی موجود است.

او افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران امتداد دارد که نیازمند مطالعات جدی است.

کد خبر 849383 برچسب‌ها منطقه ۳ ترافیک - شهری حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • مژده آنچلوتی به رئالی‌ها: کورتوا در ترکیب اصلی!
  • تمایل ماتیاس سوله به ماندن در یوونتوس و فعالیت زیر نظر تیاگو موتا
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان