Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:55:30 GMT

امدادرسانی به بیش از ۸ هزار زلزله‌زده اندیکا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۲۲۶۳

امدادرسانی به بیش از ۸ هزار زلزله‌زده اندیکا

ایسنا/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به ۸ هزار و ۳۹۲ متأثر از زلزله اندیکا خبر داد.

دکتر علی خدادادی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده که در شهرستان اندیکا تشکیل شد، با ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر استان خوزستان در جریان خدمت‌رسانی به متأثرین از زلزله‌های ۱۲و ۱۷ مهرماه اندیکا اظهار کرد: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون ۸ هزار و ۳۹۲ نفر مورد امدادرسانی این جمعیت قرار گرفته و مجموعه‌ای از اقلام زیستی، معیشتی و بهداشتی دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از  جمعیت هلال احمر خوزستان، وی بر ضرورت تسریع در خدمت رسانی‌ها تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک مجموعه مردم نهاد تمام توان خود را برای تسکین بخشی به متاثرین از زلزله در شهرستان اندیکا به کار گرفته است و تاکنون بیش از یک هزار و۶۷۰ چادر اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده اندیکا توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به رسیدن سرما به روستاهای زلزله‌زده اندیکا اشاره کرد و با بیان اینکه عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر طبق ضوابط ملی و بین المللی پایان یافته و فعالیت‌های این جمعیت در مناطق زلزله‌زده در قالب ارائه خدمات حمایتی در حال انجام است، از همه دست اندرکاران و مردم خیر خواست با مشارکت در پویش همدلی و مهربانی در رفع بخشی از محرومیت‌های این مناطق همت کنند.

خدادادی افزود: علاوه بر چادر و اقلام غذایی و بهداشتی توزیع شده در عملیات‌های امدادرسانی، فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر با حمایت خیرین و کمک‌های مردمی در قالب پروژه‌های حمایتی  و پویش «همدلی و مهربانی» به زلزله‌زدگان سرعت گرفته و حدود ۵۰۰ بسته غذایی، ۲۰۰ بسته بهداشتی و۵۰۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی به متأثرین از زلزله اندیکا  اهدا شده است و یک هزار و۵۰۰ کیسه آرد دیگر خریداری و به محض دریافت از کارخانه آرد، توزیع خواهد شد. مشارکت در ایجاد سرپناه موقت برای حفظ احشام از سرما نیز در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تقدیر از تلاش بی‌وقفه ۳۸ روزه تیم‌های درگیر در امدادرسانی گفت: ۳۰ تیم امدادی متشکل از نجاتگران داوطلب و پرسنل جهادگر این جمعیت در طول این مدت به امر خدمت‌رسانی مشغول بوده و به تمام نقاط متاثر از زلزله، سرکشی و امدادرسانی کرده‌اند.

خدادادی تصریح کرد : علاوه بر اقدامات امدادی و حمایتی،  فعالیت هایی موثری از طریق حوزه جوانان با محوریت حمایت‌های روانی و اجرای پروژه‌های فرهنگی، همکاری با آموزش و پرورش عشایر جهت دایر شدن کلاس‌های درس، مشارکت در زمینه واکسیناسیون عشایر و همکاری با سازمان دامپزشکی جهت غربالگری دام‌ها نیز صورت پذیرفته است.

وی بر لزوم توجه ویژه به خانه‌های هلال به منظور برنامه‌ریزی برای افزایش سطح تاب‌آوری و کاهش خطرپذیری از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی خود امدادی، دگر امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات و مشارکت در ارزیابی و امدادرسانی در حوادث تاکید کرد و گفت: با همکاری مسئولین محلی سه خانه هلال در این شهرستان راه‌اندازی و تعداد خانه‌های هلال اندیکا به هشت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان هلال احمر زلزله جمعیت هلال احمر زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل‌ و آب‌گرفتگی در شهرستان‌های این استان از امدادرسانی به شهرستان‌های نائین و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمدنوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نایین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

گفتنی است، جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‏‌زده متعاقبا اعلام می‏‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمای کاشان فردا به 47 درجه می رسد 15 توصیه‌ مهم هنگام وقوع سیل

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟