Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  بارش برف، باران، برخی مناطق کشور را در برگرفته و سبب لغزندگی راه ها، کاهش دید رانندگان و اختلال در رفت و آمد شده است به طوری که طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، دمای هوا در برخی مناطق کشور به صورت محسوسی کاهش یافته است .

براساس اعلام سازمان هواشناسی به دنبال شدت بارش‌ها، شاهد بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها ، جاری شدن رواناب در مسیل ها ،کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین پلیس راه استان های مختلف از شهروندان خواسته است تا در این شرایط جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و ضمن همراه  داشتن تجهیزات زمستانی و لباس گرم با حفظ خونسردی به قوانین رانندگی نیز احترام بگذارند و فاصله لازم با خودروهای جلویی رعایت کنند.

بر اساس آخرین بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس، به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

همچنین برای روزهای شنبه و یکشنبه این هفته در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان افزایش ابر، رگبار، بارش برف و وزش پراکنده باد را شاهد خواهیم بود.

این سازمان از روند کاهشی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در این مدت، دریای عمان نیز مواج است.

همچنین سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان و ورود سامانه بارشی طی سه شنبه آینده به کشور خبر داد. 

روز گذشته نیز جلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب با هدف هماهنگی و راهبری و مواجهه صحیح با خطرات احتمالی بارش‌های اخیر، در شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

وضعیت بارش ها و راه ها در استان ها 

بر اساس اعلام  معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ،بارش برف که از شب گذشته آغاز شده موجب انسداد راه ارتباطی ۹۷ روستای استان شد که تاکنون و با تلاش تیم های راهداری ۸۲ محور از این تعداد، برف روبی و بازگشایی شده است.

"مسعود رستمی" افزود: بیشترین راههای روستایی مسدود شده ناشی از بارش برف استان مربوط به شهرستان های رزن، کبودرآهنگ و محدوده گردنه گرین نهاوند است.

وی اظهار داشت: تاکنون برای برف روبی و بازگشایی راه های روستایی استان همدان، یک هزار و ۱۵۰ تن شن و نمک استفاده شده است و نیروهای راهداری از شب گذشته تاکنون سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راههای ارتباطی استان همدان را برف روبی و پاکسازی کردند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: به رغم بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان، همه راه های اصلی و فرعی باز و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل جاده ای البرز هم اعلام کرد که تیم های راهداری از صبح امروز جمعه در حال برف روبی و بازگشایی برخی محورهای مسدود شده استان هستند.

علی زندی فر گفت : جاده جدید هشتگرد- طالقان از ساعت ۶ صبح امروز به علت کولاک شدید بسته شد که تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیر ادامه دارد. بارش برف در جاده قدیم طالقان نیز سبب لغزندگی و کندی تردد در مسیر شده که  راهداران در حال برف روبی  این جاده هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با اشاره به بسته بودن جاده کرج – چالوس در حوزه استحفاظی استان مازندران گفت :  اکنون بارش برف  نیز در محدوده پیچ سرهنگ تا تونل کندوان سنگین است و  عملیات برف روبی تیم های راهداری البرز در این محدوده  ادامه دارد.

وی اظهار داشت : ۱۶۰ نیروی انسانی به همراه ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در قالب ۱۱ تیم و ۱۶ پایگاه ثابت و سیار راهداری استان البرز در حال آماده باش بوده که بخشی از این تیم ها اکنون خدمات برف روبی و نمک پاشی انجام می دهند.

زندی فر گفت : به استثنای محور کندوان –چالوس و جاده جدید هشتگرد – طالقان سایر محورهای ارتباطی استان البرز باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

محمد امیدفر رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان گفت: فعالیت سامانه بارشی تا فردا شنبه با شدت‌ متفاوت در نواحی مختلف استان ادامه دارد.

بر اساس اعلام کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ،بیجار با ۳۶ میلی‌متر بارندگی حاصل از بارش برف و باران، پربارش‌ترین شهر استان در شبانه روز گذشته بود.

خسرو سیف پناهی  با اشاره به اینکه مناطق شرقی و شمالی استان همچون شهرهای بیجار، قروه، سقز و دیواندره بیشتر شاهد بارش برف بودند، افزود: با توجه به سرد بودن سامانه مذکور، بارش برف و کولاک، لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در گردنه ها و ارتفاعات استان مشاهده شده است که توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: این بارندگی ها تا اوایل امشب(جمعه) در نقاط شمالی و شرقی استان ادامه دارد اما از روز شنبه تا اواسط هفته آینده هوای پایداری را خواهیم داشت.

در بوشهر نیز بنا بر اعلام  کارشناس اداره کل هواشناسی استان  با فعالیت سامانه بارشی در شمال این استان ظرف کمتر از چهار ساعت به ترتیب در شهرستان های دیلم و گناوه ۵۴.۶ و ۵۱.۷ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

پیام مساعدی افزود: این سامانه بارشی هم اکنون از سمت شمال استان در حال حرکت به سمت شهرستان‌های مرکزی شامل بوشهر، دشتستان و تنگستان است که پیش بینی شده فعالیت آن تا آخر امروز ادامه داشته باشد.تا آخر وقت امروز هم با وزش بادهای شدید جنوبی دریا مواج و متلاطم خواهد بود که با این شرایط دریانوردان باید حتی‌ الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش هم گفت: جاده اسالم به خلخال برفروبی و نمک پاشی شده و تردد در آن در جریان است اما رانندگان آن مسیر و سایر راه‌های کوهستانی، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

غلامحسین بختشاهی ارتفاع برف در کنار جاده اسالم به خلخال را ۲۰ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: مسیر یاد شده با تلاش راهداران برفروبی و نمک پاشی شده است و اکنون بارش برف خفیف ادامه دارد.

 رییس پلیس راه استان قزوین نیز سطح تمامی راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان را لغزنده اعلام کرد و گفت: رانندگان هنگام تردد از جاده‌های این استان با سرعت مطمئن حرکت کنند.

سرهنگ ذاکری منش  افزود: سامانه بارشی که از شب گذشته فعالیت خود را در تمامی نقاط استان آغاز کرده، در گردنه ها، مناطق سردسیر و کوهستانی با بارش برف و در گردنه کوهین همراه با مه رقیق بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه ممنوعیت و محدودیت تردد در جاده های استان قزوین نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف، به رانندگان توصیه می شود تا ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی، به خصوص زنجیر چرخ و توشه غذایی، با سرعت مطمئن حرکت کرده و در طول مسیر نیز به توصیه پلیس مستقر در سطح راه عمل کنند.

سازمان هواشناسی خوزستان درپی بارندگی پنجشنبه شب اعلام کرد که بیشترین بارش باران با ۳۱ میلیمتر در شهرستان امیدیه گزارش شده است.

این سازمان در اطلاعیه‌ای از  ورود سامانه بارشی جدید با ظرفیت همرفتی بالا از روز گذشته تا اواسط شنبه این هفته به خوزستان، هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

 از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه ۲۰ آبان ماه بارش باران در شهرستان بیجار آغاز شد و در ادامه در بامداد جمعه با کاهش محسوس دما، اولین برف پاییزی در این شهرستان بر زمین نشست.

 ستاد بحران شهرستان بیجار از ابتدای بارندگی ها هر ساعت با اعلام وضعیت مناطق مختلف به فرمانداری شهرستان بیجار، از میزان بارش باران و برف، مسدود شدن راه ها و قطعی اینترنت گزارش می‌دهد.طبق آخرین گزارش اداره هواشناسی بیجار، ارتفاع برف بیش از ۱۴ سانتی متر و آب حاصل از بارندگی بیش از ۳۶ میلیمتر است.

همه اعضای ستاد بحران شهرستان از عصر روز پنجشنبه با دستور رییس ستاد بحران، در حالت آماده باش هستند و نتایج رصد لحظه ای نشان می‌دهد وضعیت جوی و راه های دسترسی به خصوص راه های روستایی توسط نیروهای خدمات رسان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گفته  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ،کولاک‌ و بارش سنگین برف موجب مسدود شدن جاده زنجان - دندی و دندی به تخت سلیمان شد و هم اکنون تردد در مسیرهای کوهستانی استان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

جواد یوسفی  افزود: در حال حاضر بارش برف همراه با کولاک در  آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرم دره - ابهر جریان دارد. ا

وی با بیان اینکه راهداران در تلاش برای بازگشایی جاده زنجان به دندی و دندی به تخت سلیمان هستند، تاکید کرد : راهداران این مسیرها را نمک پاشی کرده اند و تردد به صورت عادی و روان جریان دارد.
 کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان هم از تداوم  بارش برف و باران تا اواخر شب خر داد و گفت :  بر اساس پیش بینی ها در مناطق بادگیر می تواند با وقوع کولاک برف همراه باشد و با توجه به شرایط جوی حاکم، لازم است افراد از فعالیت های کوهنوردی، سفرهای غیرضرور و فعالیت های عمرانی در فضای بیرون خودداری کنند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با اشاره به بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در برخی مناطق کوهستانی استان گفت: در حال حاضر گزارشی از بسته بودن راه در استان نداریم و تمامی راهها باز و تردد در آن برقرار است.

فریبرز مرادی  اظهار داشت: ارتفاع بارش برف در محدوده گردنه الماس در محور اسالم - خلخال به ۴۰ سانتیمتر و گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل و پونل-خلخال به ۲۰ سانتیمتر رسیده است.

گزارش های تصویری و  فیلم از بارش برف و باران در ارتفاعات و گردنه ها ، بسته شدن راه ها و عملیات راهداری 

فیلم/بارش برف در گردنه های استان قزوین

فیلم/بارش برف در بخش آبگرم شهرستان آوج

بارش نخستین برف پاییزی در دیواندره

اولین برف پاییزی در بیجار

طبیعت سفیدپوش همدان با نخستین برف پاییزی

بارش نخستین برف پاییزی در بوکان

بارش نخستین برف پاییزی در استان همدان و شادی مردم

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران راهداری و حمل و نقل جاده ای نخستین برف پاییزی اداره کل هواشناسی کل راهداری و حمل بارش برف و باران سازمان هواشناسی برف پاییزی سامانه بارشی استان همدان بارش باران برخی مناطق برف روبی گردنه ها نمک پاشی پیش بینی بر اساس وزش باد بارش ها جاده ها راه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمورباقری افزود: در سال گذشته سه میلیون و ۶۶۷ هزار و۵۵۷ تن کالا با ۲۴۵ هزار و ۳۴۴ سفر باری از مبدأ شهرستان‌های استان جابه جا شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای حمل شده طی این مدت از استان، سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از این میزان حجم کالای جابه جا شده، دو میلیون و ۹۵۸ هزار ۷۶۹ تن درون استانی و ۷۰۸ هزار و ۷۸۸ تن کالا به مقصد برون استانی بوده است.

باقری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه پایانه بار ،۷۶ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۱۰ هزار راننده باری و بیش از نه هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره‌کل اطلاع دهند.

کد خبر 6090595

دیگر خبرها

  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد