Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان درخطبه های نماز جمعه این هفته گفت:محوریت انسان در قرآن کریم براساس سعادت و شقاوت است و ما با شناخت آن‌ها راه خودمان را درست انتخاب می‌کنیم دو اصل شقاوت طغیان و بحث دنیا پرستی است و دو اصل مهم سعادت، ترس از خدا و جلوگیری از هوا و هوس است، ریشه طغیان هوا و هوس است آدم هواپرست بدون دلیل حرف می‌زنند و خدا در این حرکت او نیست وقتی فرد هوا پرست شد زبانش، زبان شیطان است و حرکتش، حرکت شیطان است و دچار توهم زیاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سلطانی که از همه ستمگر‌تر است پیشرو هوا و هوس است و وقتی عقل جایش را به هوا پرستی می‌دهد چیزی قابل جنگ با هواپرستی نیست هواپرستی اصل شقاوت است وعواقب دردناکی دارد یکی از آن عواقب هماهنگی بین شیطان درون و بیرون است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت:رسالت روحانیت و حوزه در چندین بخش محوری قابل بحث است رسالت در حوزه احکام، اخلاق، عقاید و گسترش فرهنگ دین است در طول دوازده قرن حوزه‌های علمیه در زمان غیبت کبرا این رسالت را حراست، حفظ و نگهبانی کردند وبا دقت و فداکاری هر چه تمام‌تر به بهترین وجه ممکن به اتمام رساند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد:علما و فقها در طول تاریخ ۱۲ قرن تمام سعی و تلاش خودشان را کردند تا اعتقادات اسلامی، احکام اسلامی و اخلاق اسلامی همان گونه که است از نسلی به نسل دیگر منتقل شود، تا شاهد گسترش فرهنگ دینی بین توده‌های مردم باشیم.

اوافزود: بخش دوم بخش پاسخگویی به شبهات و اشکالات است علما ، فقها و مراجع تقلید هزاران سوال را در مقاطع مختلف تاریخی پاسخگو بودندو با ابزار پویایی اجتهاد در فقه به بهترین وجه پاسخگو بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت:حوزه دیگر، تبیین احکام دینی رساندن احکام به توده مردم در همه جا با وسواس کامل و با دقت لازم بود، حلال خدا و حرام خدا را به گوش مردم برسانند وبدون کم و کاست  تلاش کنند هیچ هوا و هوسی در تبلیغ احکام راه پیدا نکند در طول تاریخ حوادثی اتفاق افتاده است که حکمرانانی خوشایندشان نبود احکام دینی درست به دست مردم برسد و در این راه فداکاری‌ها ، شهادت‌ها و شکنجه متوجه حوزه روحانیت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد:حوزه دیگر محور رسالت اجتماعی و مردمی است که روحانیت همیشه کنار توده‌های مستضعف مردم بودند روحانیت در طول تاریخ ۱۲ قرن رسالت سنگینی را بر عهده داشتند جایگاه و پایگاه آن‌ها قشر مستضعف بودندکه بدخواهان تلاش کردند این پایگاه را از روحانیت بگیرند، اما افتخار این قشر فداکار این بود که همیشه با مردم بودند.

اوافزود: بخش بعدی در رسالت اجتماعی و مردمی مبارزه با فساد و مفسد که در طول تاریخ با هر فسادی مبارزه کردنداین رسالت فوق‌العاده بزرگی است علما و فق‌ها این رسالت را به بهترین وجه انجام دادند چندین بار در مصادیق مختلف از زندگی خودشان گذشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت:حوزه دیگر که حوزه مهمی است حوزه سیاست است فقها و حوزه‌های علمیه و روحانیت همیشه پرچمدار سیاست مبتنی بر دیانت بودند وسه مسئولیت بزرگ فقها و علمای بزرگ را انجام دادند از این سه غفلت نکردند یک محور مبارزه با استکبار است محور دوم مبارزه با استبداد، محور سوم مبارزه با استعمار است حوزه‌های علمیه و روحانیت با افتخاربا سه محور همزمان مبارزه کرد و این سه محور در اهداف مورد توافق هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مبارزه با فساد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان طول تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی با بیان اینکه سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است