Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: قدم اول و اصلی در تحقق تمدن اسلامی، وجود الگوی زیست اجتماعی مومنانه در جامعه مسلمانان است. از منظر امام عسکری علیه السلام این الگوی زیست اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تقرب الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: در فرمایش‌های حضرات معصومین و به طور مشخص امام عسکری علیه السلام الگوی نفی فردگرایی و تقویت حداکثری پیوند‌های اجتماعی در راستای تحقق زیست تمدنی بسیار چشم گیر است.

خطیب جمعه فهرج گفت: این روز‌ها صحنه بی تفاوتی کثیری از مردم به فردی که مثلا در خیابان به کمک نیاز دارد و از مردم استمداد می‌کند را دیده اید. این صحنه در مجتمع‌های مسکونی و برج‌های بزرگ هم فراوان مشاهده می‌شود که همسایه به کلی از همسایه خبر ندارد. با این ملاحضه یکی از پیش نیاز‌های ورود به مسیر تمدن نوین اسلامی، مقابله با فردگرایی است.

حجت الاسلام آقا ملایی افزود: وقتی صحبت از تمدن می‌شود نزدیک‌ترین واژه به آن، فرهنگ است. این دو با یکدیگر سنخیت و هماهنگی دارند. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که چگونه فرهنگ به تمدن تبدیل می‌شود. باید گفت که اگر راهی را در نظر بگیریم، فرهنگ ابتدای آن و تمدن انتهای آن است در حقیقت تمدن نمونه‌ عالی فرهنگ است.

او افزود: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود تنها سلاح تحریم‌ها را در دست دارند و از این طریق به دنبال رسیدن به خواسته‌های خود می‌باشند. هدفی که در بازی امنیتی -نظامی طراحی شده توسط محور عبری - عربی بدست نیاوردند محوری در موضع گیری‌های هماهنگ کشور‌های غربی بر آن تاکید می‌شود این است که گذشت زمان بیشتر به دلیل پیشرفت بیشتر برنامه هسته‌ای ایران ممکن است کار را به جایی برساند که برجام دیگر حائز همان منافع توافق اولیه هم برای آن‌ها نباشد.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کند و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند. این موضوع باعث خواهد شد که از لحاظ روانی کار کرد اصلی تحریم‌ها از بین برود.

خطیب جمعه فهرج اظهار داشت: عامل دیگری که می‌تواند قاعده بازی را در مذاکرات پیش رو تعییر دهد. تلاش برای رساندن ایران به نقطه بازدارندگی هسته‌ای است. غرب بخصوص آمریکا و دولت بایدن نگران است که دستیابی ایران به دانش هسته‌ای از یک طرف دست این کشور را در مذاکرات بالا می‌برد و از سوی دیگر به افزایش توانمندی‌های ایران در حرکت در مسیر استقلال منتهی می‌شود که کار را برای آن‌ها در مهار ایران سخت می‌کند طبق گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم اکنون ایران بیش از ۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد و ۲۵ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد را در اختیار دارد بنظر می‌رسد با اهنگ فعلی غنی سازی، ایران تا تاریخ اعلام شده برای مذاکره به میزانی از سوخت هسته‌ای دست یابد که از آن به عنوان بازدارندگی هسته‌ای یاد می‌شود. سوختی که می‌تواند زمین بازی را عوض کند و ایران به یک بازیگر قوی و پیشرو در صنعت هسته‌ای تبدیل کند.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی نه درست طرح شد و نه نظارت صحیحی بر آن انجام گرفت و موجب شد سفره مردم کوچکتر شود و ویژه خواری‌های ویژه خواران کوچک و بزرگ بیشتر شود و ثروت باده آورده بیشتری انباشته گردد از ابتدای دولت حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی این موضوع تبدیل به دغدغه مشترک دولت و مجلس شده و اکنون قرار است با هماهنگی‌های سه قوه در این راستا اقداماتی صورت گیرد اگرچه بر اساس نظر بیشتر کارشناسان اقتصادی اجرای طرح جدید منافع قابل توجهی برای کشور داشته و امکان ترمیم قدرت خرید دهک‌های کم درآمد را فراهم می‌کند لیکن اجرای درست این طرح الزامات مهمی دارد که عدم توجه کافی و هنگام به آن  می‌تواند شرایط ناخواسته‌ای را به وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی کشور تحمیل کند.

امام جمعه شهرستان فهرج افزود: مهمترین تصمیمات جلسه بررسی راهکار‌های توسعه پایدار شهرستان فهرج پیگیری سرمایه گذاری شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان برای توسعه شهرستان فهرج، پیگیری توسعه گلخانه‌ها در سطح شهرستان توسط جهاد کشاورزی، حل مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات بنیاد برکت در شهرستان از جمله تسهیل شرایط ضمانت بانک‌ها از طریق شورای هماهنگی بانک‌های استان، تهیه بسته‌های تخفیفی بیمه‌ها برای شهرستان فهرج توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اختصاص مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان جهت تکمیل زیر ساخت‌های ناحیه صنعتی فهرج از سوی سازمان صمت استان، پیگیری ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خصوصاً خرما در شهرستان از سوی جهاد کشاورزی، توجه ویژه به صنایع دستی شهرستان توسط مجموعه میراث فرهنگی استان و شهرستان و پرداخت تسهیلات مورد نیاز در این زمینه توسط بنیاد برکت و چندین مصوبه دیگر می‌باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه مسکن ملی شهرستان فهرج حجت الاسلام آقا ملایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

 اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان که به ریاض سفر کرده است، امروز در نشست رسمی مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی حضور یافت. خاندوزی تا ساعتی دیگر در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

در حاشیه این اجلاس، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

خاندوزی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

کد خبر 749032

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟