Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:51:18 GMT

نوآوری دیجیتال موجب خلق محصول و خدمت جدید می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۵۳۸۱

نوآوری دیجیتال موجب خلق محصول و خدمت جدید می شود

ایسنا/کردستان استاد دانشگاه و دکتری مدیریت بازاریابی استان کردستان گفت: نوآوری دیجیتال موجب خلق محصول و خدمت جدید خواهد شد و این محصولات تازه هستند که زمینه وجود و پایداری کسب و کارها را فراهم می‌کنند.

مهدی الله دادی در وبینار کلاس نارنجی با موضوع نوآوری دیجیتال که با همت جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد، در خصوص چرخه هایپ گارتنر اظهار کرد: این چرخه شامل ظهور نوآوری، معرفی نوآوری‌های جدید، مطرح کردن انتظارات دیگران از این نوآوری‌ها است که اگر بتواند جوابگوی انتظارات باشد به روشنگری می‌پردازد و اگر نتواند انتظارات موجود را برآورده کند دچار سرخوردگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: چرخه هایپ در چندین حوزه چرخه‌های مختلفی را ارائه داده است که یکی از بهترین حوزه‌هایی که در کسب و کارها درباره آن بحث شده است حوزه بازاریابی تبلیغات است.

الله دادی ادامه داد: می‌توان گفت که حوزه بازاریابی تبلیغات، حوزه‌هایی هستند که مشتری محور هستند و این مشتری‌مداری سبب شده است که خیلی از مباحث مربوط به کسب و کار فهم شود.

وی با اشاره به نوآوری در حوزه حمل و نقل خود ران گفت: بیش از 10 سال است که حمل و نقل خود ران در سیستم‌های اتومبیل به وجود آمده است.

الله دادی خاطرنشان کرد: امروزه حمل و نقل‌ها اغلب به سمت حمل و نقل‌های هوایی حرکت کرده و منظور از سیستم خود ران، صرفا محدود به حمل و نقل عوامل انسانی نیست؛ بلکه می‌تواند اهداف بسیار مهم‌تری را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان شیوع کرونا، حمل و نقل‌های خود ران یکی از مواردی بودند که توانستند کمک بسزایی را انجام دهند.

الله مرادی عنوان کرد: زمانی که خود ران‌ها و یا اتومبیل‌های هوشمند به وجود آمدند یعنی این رباط‌ها هستند که در سیستم‌های مختلف فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: پس می‌توان گفت اولین نوآوری دیجیتالی که در سال 2018 به وجود آمد خود ران‌های هوشمند هستند.

الله دادی در ادامه سخنان خود در خصوص نوآوری گرد و غبار هوشمند گفت: دستگاه‌های گرد و غبار هوشمند بدون هیچگونه مداخله انسانی کار می‌کنند؛ این دستگاه‌ها به منظور جمع‌آوری اطلاعات به کار گرفته می‌شوند که از این فناوری در ایران نیز استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نوآوری‌ها، نوآوری چاپگرهای سه بعدی و چهار بعدی است، عرض طول و ارتفاع است و عمق و نور را هم به آن اضافه کرده، از این چاپگرها در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند از جمله در کافه‌ها، در دنیای مد و لباس و ...

الله دادی افزود: چاپگرهای سه بعدی، نوآوری باارزشی هستند که توسط خود انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و چاپگرهای سه بعدی چیزهای غیر ممکن را با در دست داشتن نقشه‌های مشخص ممکن می‌سازد و بسیاری از کسب و کارها می‌توانند با استفاده از فناوری سه بعدی به ساخت محصول‌ها با داشتن نقشه‌های مختلف از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فناوری‌های سه بعدی و چهار بعدی توانسته‌اند محدودیت بحث تحریم را به راستی از بین ببرند.

الله دادی بیان کرد: یکی دیگر از فناوری‌ها، فناوری گراف دانشی هستند؛ نمودارهایی از دایره‌المعارف‌های مجازی هستند و اطلاعات کاملی از افراد و محصولات را به نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بهتر آن است صاحبان کسب و کارها از یک گراف دانشی برخوردار باشند تا مشخصات و نام و نشان محصولات آن‌ها در دنیای مجازی وجود داشته باشد.

الله دادی اضافه کرد: گراف‌های دانشی توسط ویکیپدیا هستش که ویکیپدیا می‌تواند داده‌های مختلفی را استخراج و در سراسر وب آن را افزایش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای آگاهی از موقعیت مکانی، زمان بازگشایی کسب و کارهای محلی، قیمت‌ها و ... استفاده از گراف دانشی بسیار موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کسب و کارها سه بعدی الله دادی حمل و نقل خود ران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده است و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند و همگی صاحب پیروزی شدند.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی به برتری دست یافت. وی در دور بعدی با ویشوانا از هند مصاف می‌دهد.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی با ارائه مبارزه‌ای تماشایی مقابل جان پائول از فیلیپین به پیروزی رسید تا در مرحله بعدی با گانبولد از مغلوستان روبه‌شود.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو برابر ویمارشانا از سریلانکا قرار گرفت و کاملا برتر از حریف بود و پیروز شد. وی در مرحله بعدی با مادامینوف ازبکستانی پیکار خواهد کرد.   در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین توانست کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کند. وی در مرحله بعدی با آکالیکوف از قزاق مبارزه دارد.   فردا دوشنبه و در ادامه رقابت‌های قهرمانی آسیا، دو نماینده تیم جوانان ایران بالای رینگ می‌روند.   بر این اساس در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین رقابت خواهد کرد و در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با دلگون‌سایخان از مغولستان مبارزه می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس