Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان وزیر نیرو با اعلام اینکه پای اجرای عدالت در موضوع آب ایستاده‌ام، گفت: کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود و بلافاصله بعد از بازگشت به تهران و ارائه گزارش به دولت، با زنده کردن این کارگروه، جلسات مختلفی با دستگاه‌های دیگر خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان شامگاه جمعه (۲۱ آبان) در جلسه سازگاری با کم‌آبی استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد، به بازدید میدانی امروز خود از مناطق مختلف اصفهان اشاره کرد و افزود: متاسفم که امروز مردم استان اصفهان به دلیل بی‌آبی باید چنین شرایطی را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با مردم صادقانه صحبت کنیم و نباید قول یا وعده‌هایی به مردم بدهیم که چند سال دیگر شرم حضور در جمع مردم را داشته باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مشکلات امروز اصفهان حاصل چند دهه بی‌برنامگی و بارگذاری‌های بی‌جا بر آب اصفهان است، تصریح کرد: مشکل امروز آب اصفهان مربوط به بارگذاری‌های بی‌جا، بلندپروازانه و رویایی در بخش‌های مختلف است.

وی گفت: نخستین کاری که باید بکنیم، تعادل‌بخشی میان منابع و مصارف است، نه به این معنا که کسی سفره‌اش را جمع کند، بلکه باید روش‌های خود را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح تخصیص‌های آبی، افزود: برای صنعت استفاده از پساب بسیار پایدارتر و مطمئن‌تر از آبی است که ممکن است باشد یا نباشد، همچنین اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا با آب کمتر، محصول بیشتر و باکیفیت‌تر تولید کنیم.

محرابیان تصریح کرد: در این زمینه باید یکی از معاونان خود را به عنوان معین انتخاب کنم تا بر آب از مبدأ تا مقصد نظارت کند و به طور قطع فردی بسیار متخصص و امین را انتخاب خواهم کرد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پای اجرای عدالت در موضوع آب ایستاده‌ام، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از بی‌قانونی است، درحالی که اگر قانون به نحو مطلوب اجرا شود، حتی اگر قانون اشتباهی داشته باشد، بهتر از بی‌قانونی است. متاسفانه در بسیاری از موارد قانون اجرا نشده و این موضوع خاص زاینده‌رود و اصفهان نیست، بلکه در بسیاری از مناطق است، اما باید به قانون برگردیم.

وی در ادامه به کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: این کارگروه در سطح عالی دولت تشکیل می‌شود و بلافاصله بعد از بازگشت به تهران و ارائه گزارش به دولت، با زنده کردن این کارگروه، جلسات مختلفی با دستگاه‌های دیگر خواهیم داشت.

محرابیان همچنین تاکید کرد: مصوبات سنوات گذشته را دوباره بازنگری و عدم اجرای آنها را بررسی خواهیم کرد تا موانع اجرایی برطرف شود.

وی درباره ساماندهی زاینده‌رود، توضیح داد: کار گذشتگان را ضایع نمی‌کنم؛ کار زیاد انجام شده اما در عین حال خراب‌کاری هم شده است. کار مهمی که باید انجام شودُ ساماندهی رودخانه به عنوان حفظ بستر آب است که ساز و کار عملیاتی می‌خواهد.

وزیر نیرو تاکید کرد: برای ساماندهی رودخانه باید از ظرفیت مردم استفاده کرد و این کار بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست؛ همچنین حقابه‌های قانونی کشاورزان قابل نقض نیست و وزارت نیرو خود را متعهد به حقابه‌ها می‌داند.

وی همچنین معیشت جایگزین را راهکاری برای حمایت از کشاورزان دانست و افزود: کشت گلخانه‌ای، استفاده از انرژی‌های جایگزین است که منطقه شرق اصفهان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و اعتبار خاصی در این مورد خواهیم داشت تا با کمترین میزان آورده سرمایه‌گذاران یعنی کشاورزان، بتوانید به عنوان یک درآمد پایدار از آن بهره ببرید. این کار به معنای جایگزینی با کشاورزی نیست، اما به‌کارگیری این روش باعث ایجاد درآمد مطمئن خواهد شد.

محرابیان در ادامه، مدیریت آب را با راهکار سوم به کشاورزان پیشنهاد دارد و گفت: ما به دنبال رضایت شما هستیم و اگر شیوه‌ای پیشنهاد دهید، مدیریت را به طور کامل در اختیار خودتان قرار می‌دهیم.

انتظارات، ۲۰ سال روی هم جمع شده است

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: انتظاراتی که امروز از وزیر نیرو داریم، ۲۰ سال است که روی هم جمع شده، اما درخواست می‌کنم اعتماد کنید تا به همت وزیر نیرو این انتظارات پیگیری شود.

سیدرضا مرتضوی به برگزاری تجمعات از سوی کشاورزان در بستر زاینده‌رود طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی که بر پیگیری مطالبات خود اصرار می‌کنید، مراقب باشید مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرید.

استاندار اصفهان از وزیر نیرو خواست تا صورتحسابی برای حقابه کشاورزان تعریف شود و ادامه داد: اجازه دهید در یک بازه زمانی حقابه‌هایی که از استان خارج و صرف بخش‌های دیگر می‌شود را محاسبه و خسارت را در بین کشاورزان توزیع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود كشاورزان زاینده رود وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد