Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: ضرورت دارد تا برای ایجاد تعلق به شهر، تاریخ، ظرفیت‌ها و شخصیت‌های شهر به مردم معرفی شوند که معرفی اماکن تاریخی و رخدادهای شهر یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالقاسم مقیمی در مراسم رونمایی از نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم با عنوان «چهارمردان، خیابان انقلاب» که به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری و با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و شهرداری قم و مردم انقلابی محله چهارمردان در مسجد چهارمردان برگزار شد، با اشاره به اینکه هویت هر شهر با معرفی ظرفیت‌های آن شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد تا برای ایجاد تعلق به شهر، تاریخ، ظرفیت‌ها و شخصیت‌های شهر به مردم معرفی شوند که معرفی اماکن تاریخی و رخدادهای شهر یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های پس از انقلاب تاریخ‌نگاری برای شهر قم کمتر صورت گرفته و مردم با اماکن تاریخی قم مانند مقابر گنبد سبز که مقابر اولین شاهان شیعی است آشنایی خوبی ندارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم چهارمردان را قطب انقلاب دانست و گفت: در تاریخ‌نگاری این محله تلاش شده تا رخدادها، ظرفیت‌ها و تأسیسات آن به همشهریان قمی و مردم ایران معرفی شود.

مقیمی از احداث خانه موزه شهیدان زین‌الدین و تملک خانه شهید شفیعی و شهید فخری زاده برای احداث خانه موزه خبر داد و ابراز کرد: همه این اقدامات در معرفی هویت و ظرفیت‌های قم اثرگذار است که تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر آماده‌سازی و در دسترس همشهریان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت(س) قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی تاریخ، محلات و فرهنگ قم به همشهریان به‌ویژه نسل جوان و اینکه بدانند چه خون‌هایی برای به ثمر رسیدن این انقلاب و نظام ریخته شده افتخار است و با تمام توان در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهر قم اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد