Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:09:37 GMT

مدیریت مازندران با ابزاری به نام تضارب آرا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۷۵۱۲

مدیریت مازندران با ابزاری به نام تضارب آرا

ایسنا/مازندران در سالهای اخیر گروه های چپ و راست سیاسی در استان همانندعارضه ای که کل کشور به آن مبتلاست نگاهی ابزاری و در جهت کسب منافع انتخاباتی به احزاب داشتند و این موضوع سبب کژکارکردی احزاب استان شده است، بدیهی است استاندار و تیم استانداری جدید با همفکری،مشاوره و بهره مندی از نظرات احزاب حتی احزاب منتقد و مخالف دولت در حل مسائل یا مدیریت چالش ها گامی بلند در ارج نهی به ساختار سیاسی استان مازندران برخواهند داشت که نظیر آن کمتر در گذشته اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مدت ها انتظار سرانجام استاندار جدید مازندران مشخص شد و سید محمود حسینی پور نوری با کوله باری از عناوین مختلف در قوه قضایه و وزارت اطلاعات بر صندلی استانداری مازندران تکیه زد ،حالا توپ در زمین استانداری قرار دارد و استاندار جدید مازندران با اتخاذ تصمیمات درست و اقدامات عملی خود باید گامی بلند در جهت توسعه همه جانبه استان بردارد،این در حالی است که به اعتقاد نویسنده تحقق چشم انداز ها و سند های بالادستی استان محقق نخواهد شد جز با ایجاد شرایطی عادلانه برای تمامی گروه های مورد تایید قانون جهت شکوفایی استعداد های خود که یکی از نمودهای آن تقویت ساختار سیاسی استان است .

سیاست به معنای تدبیر یا توانایی اعمال نظر خود بر دیگری همان گونه که از تعاریفش پیدا است موضوعی حائز اهمیت در دنیای امروز است، اگر این اعمال قدرت از طرف جامعه بر مدیران بالادست صورت پذیرد میتوان شاهد ظهور عینی مردم سالاری دینی در جامعه بود و اگر از بالا به پایین یا بر دیگر گروه های همطراز اعمال شود تدبیر و هدایت امور را درپی خواهد داشت جدا از این آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است نفش سیاست در بکارگیری قوای جمعی در حل مسائل، چالش ها و بحران ها یا به اختصار حکمرانی سیاسی است که بدون شک نیازمند یک ساختار سیاسی مطلوب و کارآمد است.

کارکرد اصلی احزاب نفی تجمع قدرت ،شایسته سالاری ، تفکر محوری و رابط گفتمان های مختلف با سطوح حاکمیتی است ، یادمان نرود که یکی از مهمترین دلایل خلاء مشارکت سیاسی در دو انتخابات قبلی به دلیل تصمیم فاجعه بار دولت در رابطه با کنار گذاشتن احزاب،گروه ها و حتی مجلس شورای اسلامی از تصمیم خود در افزایش نرخ بنزین و رودرویی بی واسطه با مردم بود که به دلیل عدم فهم مشترک از خواست جامعه منجر به نارضایتی گسترده و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی شد .

مازندران نیز با وجود قشر متنوعی از جوانان ، اندیشمندان ،اساتید و نخبگان لبریز شکوفایی است و تقریبا تمامی گروهای سیاسی در قالب تشکل ها،نهادها و احزاب در این استان شاخه و برگ دارند و تکثر تضارب آرا البته تا زمانی که محور ارتباطات و نقاط تلاقی گفتگو و گفتمان سازی باشد خالی از عیب و نقص است؛ طبق آخرین آمار و اطلاعات ۴۸ حزب و تشکل سیاسی در استان مازندران فعال است که ۲۰ حزب گرایش اصولگرایی و مابقی گرایشات اصلاح طلبی و مستقل دارند، پتانسیلی بالقوه که در صورت فعلیت یافتن آن دست کم میتوان شاهد بی نیازی استان در حوزه تئوری پردازی های توسعه و پیشرفت بود.

اما در سالهای اخیر گروه های چپ و راست سیاسی در استان همانندعارضه ای که کل کشور به آن مبتلاست نگاهی ابزاری و در جهت کسب منافع انتخاباتی به احزاب داشتند و این موضوع سبب کژکارکردی احزاب استان شده است، بدیهی است استاندار و تیم استانداری جدید با همفکری،مشاوره و بهره مندی از نظرات احزاب حتی احزاب منتقد و مخالف دولت در حل مسائل یا مدیریت چالش ها گامی بلند در ارج نهی به ساختار سیاسی استان مازندران برخواهند داشت که نظیر آن کمتر در گذشته اتفاق افتاده است.

این عمل به انحای مختلفی مانند رصد رسانه ها به عنوان تریبون های احزاب یا تشکیل میزگردهای تخصصی قابل تحقق است،با این همه شاید در ابتدای راه و با توجه به دغدغه های جدی تر مانند انتخاب مدیران و اولویت بندی مسائل از حسینی پور انتظار فراوانی نرود اما بی شک با ترمیم خلا های موجود اولیه، توجه به نظام و ساختار زیست سیاسی استان با توجه به نیاز کشور و استان می تواند در کنار اقدامات اجرایی و میدانی رضایت اجتماعی را دوباره در سطح جامعه برآورده کند .

محمد قنبرنیا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانداری مازندران ساختار سیاسی سیاسی استان گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران: گفت: در پی اعلام حادثه غرق شدگی در آب بندان شهرستان سیمرغ شب گذشته (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان ، سه گروه عملیاتی و متشکل از ۸ نیروی عملیاتی بکارگیری شدند.

غلامعلی فخاری افزود: در این عملیات با اعزام گروه امدادی از شهرستان های سیمرغ و قائمشهر به محل مورد نظر با همکاری آتش نشانی، نیروی انتظامی،نیروهای امدادی و عملیاتی پس از حدود ۷ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن جسد مرد ۵۵ ساله در آب بندان لاله زار شهرستان سیمرغ  شدند.      فخاری اظهار داشت ؛ جسد فرد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.  

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی