Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین علی رحمانی فرد سبزواری نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اظهار داشت:  بایستی بین وحدت و اتحاد فرق قرار داد؛ آنکه از جانب امام امت هفته ای با نام وحدت بنیان نهاده شد و نه هفته اتحاد نکته دارد، زیرا اتحاد بین دو اعتقادی که در مقابل هم هستند محال می باشد، ولی وحدت و تقریب شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وحدت به معنای کنار هم قرار گرفتن و آغاز تقویت ، همراه هم شدن و تفرقه را کنار گذاشتن است، زیرا که منشا بسیاری از آثار شوم می باشد.

رحمانی فرد ادامه داد: اسباب با هم شدن و همراهی یکدیگر و معیارها چیست؟، عده زیادی از دانشمندان شیعه و اهل تسنن معتقد بر این هستند که وحدت، بازگشت به قرآن کریم است؛ در واقع همگان براین باورند که علت تفرقه ، دخیل نمودن سلیقه ها و برداشت ها در فهم آیات است.

وی عنوان کرد: اگر قرآن که بر عرف و جوامع بشری نازل شده است، عرضه کنیم و هر چه فهمیدند بدان عمل کنند، وحدت بوجود خواهد آمد و تفرقه و دوری از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: در هر صورت تفرقه از دخیل نمودن برداشت های شخصی و بکار بردن سلایق در فهم آیات و تاویل می باشد؛ جهان اسلام باید قرآن محور شود، این مطلب به این معنا نمی باشد که سنت کنار گذاشته شود، خیر، زیرا سنت مبین قرآن کریم است.

رحمانی فرد اضافه کرد: هر روایت ، حدیث و خبری که در تبیین عرفی آیات باشد سنت می باشد؛ خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ"، ما هر رسولی را با معجزات و کتب و آیات وحی فرستادیم و بر تو این ذکر یعنی قرآن  را نازل کردیم تا برای مردم آنچه را که به آنان فرستاده شده بیان کنی و برای آنکه عقل و فکرت کار بندند.

وی اذعان داشت: ولایت امیرالمومنین نیز می تواند از تفرقه جلوگیری نماید؛ به این معنا که ولایت محور شدن جامعه اسلامی از ملزومات جهان اسلام است، تنها شخصیتی که می تواند راه و فهم و برداشت های او از قرآن کریم وسنت پیامبر اسلام مورد پذیرش همه مسلمانان باشد "علی بن ابی طالب" (ع) است.

وی در پایان تاکید کرد: محوریت ولایت امیرالمومنین(ع) می تواند نقش مهمی در تامین مصالح مسلمین و عزت مندی و شکوه جوامع اسلامی تاثیر گذار باشد و نادیده گرفتن آن چیره شدن حکام کافر بر کشورها است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل