Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمودرضا شهلایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن توصیه و تاکید مجدد در خصوص پرهیز از ترددهای غیر ضرور در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اظهار امیدواری کرد بارش‌های مناسب سال آبی جدید به رفع تنش آبی در سطح استان منتهی شود؛ هر چند مدیریت منابع و تطبیق منابع و مصارف در حوضه آب در دستور کار می‌باشد و این موضوع بیش از گذشته مد نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه معاونین و اعضای مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای در حالت آماده باش کامل برای مقابله با سیلاب احتمالی هستند، ادامه داد: نزدیک به ۵۰ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است و این بارش ها علاوه بر اینکه می‌تواند حجم ذخیره منابع آبی در استان را افزایش دهد کمک مناسبی به سفره های آب زیرزمینی خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در پایان سخنان خود برداشت های غیر مجاز و نامتعارف از منابع آبی خصوصا برای کشت های پر آب بر علی الخصوص برنج را کاری نادرست توصیف و برخورد با این دسته از افراد را از وظائف اصلی شرکت متبوع خود برشمرد.

میانگین بارش های ۲۴ ساعت اخیر به ۲۲ میلی متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا میانگین بارش های ۲۴ ساعت اخیر استان را حدود ۲۲ میلی متر اعلام کرد و گفت: با این مقدار بارش میانگین بارش های سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۴۰۱ ) به ۴۲ میلی متر رسیده است.

«محمد زوراروند» بیشترین میزان بارش ها را متعلق به گیلانغرب با ۳۲.۵ میلی متر دانست و افزود: گهواره با ۲۴.۶ و روانسر با ۲۴.۲ میلی متر در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی همچنین میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز بیش از ۱۶ میلی متر عنوان کرد و گفت: شهر حمیل با کمتر از یک میلی متر بارش کمترین بارندگی ها را به خود اختصاص داد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است؛  سرانه مصرف آب شرب در کلانشهر کرمانشاه ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است. 

کاهش نزولات جوی از سهم عمده ای در خشکسالی برخوردار است به گونه ای که کاهش بارش باران در استان طی ۵۰ سال گذشته نادر و کم سابقه اعلام شده است.

به نقل از آمار سازمان هواشناسی کشور درباره میزان کاهش بارندگی‌های کشور در سال زارعی جاری؛ کرمانشاه با ۱۸۰ میلی متر منفی نسبت به میانگین دراز مدت استان بیشترین میزان کاهش بارندگی را بین استان‌های کشور دارد.

علاوه بر برخی محلات و مناطق کرمانشاه که بالا و پایین شهر هم ندارد، نزدیک به ۴۶۰ روستای استان کرمانشاه با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت با تنش آبی و کم آبی روبرو است.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای کرمانشاه آب و فاضلاب خشکسالی بارش باران کرمانشاه سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای کرمانشاه آب و فاضلاب خشکسالی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه آب و فاضلاب خشکسالی بارش باران کرمانشاه سیل میانگین بارش میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم

ایسنا/کرمان سرمربی مس رفسنجان گفت: برای صعود به مرحله بعدی جام حذفی به تلاش زیاد بازیکنانش نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، محرم نویدکیا، امشب در نشست خبری پیش از دیدار برابر پیکان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، اظهار کرد: همه بازی‌های جام حذفی حکم فینال دارد، چون شما شانس دیگری ندارید و به همین خاطر، بازی حساسی خواهد بود. در جام حذفی مهم نیست که به چه تیمی می‌خورید. مهم این است که اگر ببازید کلاً باید یک جام را کنار بگذارید و به همین علت برای همه تیم‌ها، بازی‌ها مهم است.

او گفت: تیم پیکان تیم فوق‌العاده خوبی است و نتایج خوبی در نیم فصل دوم داشته است.نفرات خوبی در نیم فصل دوم جذب کرده‌ و امتیازات خیلی خوبی گرفته‌اند. در بازی قبلی در لیگ هم از ما امتیاز گرفتند. این نشان می‌دهد که بازی فوق‌العاده سختی در پیش‌رو داریم. باید با تمرکز بالا و برنامه‌ریزی به مصاف حریف برویم و تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم.

سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه هر دو تیم این شانس دارند افزود: با شناختی که از تیم پیکان داریم و بازی‌هایی که از آنها دیده‌ایم می فهمیم که این بازی هرگز برای ما راحت نیست. دیداری فوق‌العاده سنگین است که امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری