Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:05:30 GMT

کشاورزی قراردادی لازمه اجرای الگوی کشت است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۸۳۲۳

کشاورزی قراردادی لازمه اجرای الگوی کشت است

گروه استان‌ها- وزیر جهاد کشاورزی از آغاز کشت قراردادی گندم در پنج استان کشور خبر داد و گفت: برای اینکه الگوی کشت اجرا شود باید به سمت کشاورزی قراردادی حرکت کنیم و راه دیگری وجود ندارد. - اخبار استانها -

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با بیان اینکه کشاورزی قراردادی باید در کشور اجرایی شود اظهار داشت: کشاورزی قراردادی برای بهره‌برداران به معنی تضمین خرید و کمک به افزایش بهره‌وری است؛ یعنی زمانی که کشاورز ما (برای بهبود بهره‌وری) دغدغه اقتصادی دارد؛ با اجرای کشاورزی قراردادی، بذر بهتر تحویل گرفته و بیمه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشاورزی قراردادی آموزش‌های لازم به بهره‌برداران ارائه می‌شود تصریح کرد: به دنبال آن افزایش عملکرد در واحد سطح نیز ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اثرات اقتصادی اجرای طرح کشاورزی قراردادی برای بهره‌برداران افزود: کشاورزی قراردادی باعث می‌شود کشاورز از درآمد بهتر و بیشتری برخوردار شود.

ساداتی نژاد عنوان کرد: در این موضوع باید حوزه صنایع تبدیلی با کشاورز لینک شود و این اتفاقی است که در کارخانه چغندر قند می‌افتد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص از ابتدای دولت سیزدهم آغازشده است افزود: برای امسال نیز در پنج استان کشت قراردادی گندم توسط شرکت «جی.تی.سی.» آغازشده است.

وزارت کشاورزی: دولت سیزدهم ذخایر کالاهای اساس را با کمبود شدید تحویل گرفت/ جلوی افراد سود جو و هیجانات مقطعی را می‌گیریمنیازمندی مازندران در حوزه منابع آبی کشاورزی 20 هزار میلیارد تومان استدولت روحانی کل ارز یکساله واردات محصولات کشاورزی را نیمه اول سال خرج کرد

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امیدواریم با ترویج کشاورزی قراردادی دغدغه کشاورزان در تأمین مالی کمتر شده و ایجاد ارزش‌افزوده در تولید محصولات کشاورزی بیشتر شود.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد