Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از عرب نیوز، عربستان سعودی از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای قرار دادن نام سه فرمانده جنبش انصارالله در فهرست تحریم‌های خود به اتهام تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن، استقبال کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با ابراز خوشحالی از این اقدام شورای امنیت مدعی شد: شورای امنیت با این کار به پایان دادن فعالیت‌های شبه نظامیان حوثی و حامیان آن در یمن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه همچنین ادعا کرد: در فهرست تحریم قرار دادن نام این سه فرمانده جنبش انصارالله خطر ناشی از شبه نظامیان را خنثی می‌کند و از تامین موشک، پهپاد، سلاح و بودجه از سوی کشور‌های همسایه به این جنبش، برای تامین مالی آنها در جنگ و تهدید‌های بین المللی از سوی انصارالله جلوگیری می‌کند.

عربستان با حمایت از دولت فراری منصور هادی بر تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع برای پایان دادن به بحران یمن و کاهش درد و رنج مردم آن تاکید کرد.

چندی پیش، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نام سه فرمانده انصارالله را در فهرست تحریم های خود از جمله مسدود کردن دارایی‌های جهانی و ممنوعیت سفر قرار داد.

محمد عبد الکریم الغمری، رئیس ستاد کل جنبش انصارالله که حمله به مارب  را رهبری می‌کرد، یوسف المدنی، یکی از فرماندهان انصارالله که برای پیشروی جنگ در مارب تعیین شده و صالح مسفر صالح الشاعر، دستیار وزیر دفاع جنبش انصارالله در امور لجستیک، از افرادی هستند که نامشان در فهرست تحریم های سازمان ملل آمده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن تحریم انصارالله شورای امنیت عربستان سعودی جنبش انصارالله فهرست تحریم شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند و کاندیدای‌های خود را فارق از فهرست‌ها انتخابات کردند، در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش و توجه بیشتری به لیست‌ها داشته باشند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آرایس سیاسی فهرست‌ها در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به طور طبیعی و طبق تجربیات گذشته میزان مشارکت در دور دوم انتخابات کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۴۵ نماینده باقی مانده منتخب در این مرحله از انتخابات، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مجلس داشته باشند، اذعان کرد: در این میان به طور ویژه نمایندگان تهران نقش موثرتری خواهند داشت و امیدواریم مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی از تأثیر مجلس در سفره، معیشت و شرایط اقتصادی آگاهی داشته باشند و با مشارکت خوب خود مجلسی قوی را تشکیل دهند که هم به مشکلات و مسائل اجتماعی و هم به مسائل اقتصادی مردم نظر مطلوب‌تری داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در مجموع میزان مشارکت به حد دوره اول نخواهد رسید اما در حد قابل قبولی خواهد بود که بتواند مجلس را کامل کند و برآیند فراگیر برای تأثیرگذاری بر نظام قانونگذاری کشور باشد.

وی در ادامه به فهرست‌های ارائه شده اشاره کرد و افزود: عمده نامزدهای باقی مانده مربوط به سه ائتلاف شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا هستند و در این بین حزب موتلفه اسلامی هم به صورت مستقل فهرست انتخاباتی ارائه می‌دهد که البته مشترکاتی با شورای ائتلاف، شورای وحدت و امنا دارد.

ترقی ادامه داد: در مجموع به نظر می‌رسد مردم با توجه به اینکه در دور قبل به لیست‌ها توجه چندانی نداشتند اما احتمالاً در مرحله دوم به دلیل اینکه فرصت کمتری برای بررسی و شناسایی وجود دارد، گرایش به لیست‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین به نظر می‌رسد رقابت در این مرحله بیشتر در درون جریان اصولگرایی و انقلابی صورت گیرد؛ هر چند نتیجه انتخابات این مرحله هر چه که باشد غالب نمایندگان از طیف جریانات اصولگرایی در مجلس خواهند بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اختلاف سلایق جریان‌های اصولگرایی یادآور شد: منشأ بخشی از اختلافات روش اولویت بندی مسائل در مدیریت مجلس است که شاهد بودیم؛ اگر بتوانیم چنین مواردی را به حداقل برسانیم و اولین‌های مقام معظم رهبری را ملاک بررسی‌های مجلس قرار دهیم، اختلاف نظرها به طور طبیعی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت و پرهیز از رفتارهای غیراخلاقی موجب می‌شود زمینه وحدت و انسجام در مجلس افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله پس از ورود نمایندگان جدید به مجلس، انتخاب هیئت رئیسه است که اگر از آن عبور کنیم وحدت و انسجام به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 750582

دیگر خبرها

  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی