Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@19:03:42 GMT

سهم 3G و 4G از مصرف اینترنت به ۸۹ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۹۹۶۵

سهم 3G و 4G از مصرف اینترنت به ۸۹ درصد رسید

استفاده کاربران از 3G و 4G در مقایسه با اینترنت ثابت حاکی از آن است که سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است.

انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL  و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.

خدمات سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های سه و چهار اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیش‌تری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰،  استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۴ مشترک، به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است.

پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هشت میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۳۲ مشترک، ۸.۴۰ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۵۹۹ هزار و ۳۴۴ مشترک، ۱.۵۸ درصد را تشکیل می‌دهد و وای‌فای با ۳۹۳ هزار و ۱۵۴ مشترک، سهم ۰.۳۹ درصدی در آمار سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اینترنت ثابت سه و چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات