Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاد روابط بین الملل تاکید کرد: همیشه موانعی بر سر راه احیای برجام وجود دارد مانند اسرائیل که همواره مخالف احیای برجام است و از طرفی آمریکا متحد اسرائیل است. بایدن به دنبال مخالفت جدی با دولت اسرائیل نیست و روابطی دوستانه با اسرائیل دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، جان تیرمن مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حوزه روابط بین‌الملل، پناهندگان و مسائل حوزه خلیج فارس، تروریسم و حقوق بشر، جنگ و مناقشات بین‌المللی تحقیق، بررسی و تدریس کرده است.
 
عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد
جان تیرمن در ابتدا در مورد احیای برجام پس از مذاکرات گفت: عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد در واقع ایران انگیزه بسیار قوی برای پیروی از برجام و احیای برجام دارد؛ چراکه خواهان لغو سریع بسیاری از تحریم‌هایی که اعمال شده، است. من تصور می‌کنم که توافق به شکلی دوباره وجود خواهد داشت ولی ممکن است به زودی توافق احیا نشود.
مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا در ادامه اشاره کرد:  همیشه موانعی بر سر راه احیای برجام وجود دارد مانند اسرائیل که همواره مخالف احیای برجام است و از طرفی آمریکا متحد اسرائیل است. بایدن به دنبال مخالفت جدی با دولت اسرائیل نیست و روابطی دوستانه با اسرائیل دارد.

استفاده از دیپلماسی راه‌حل تنش فعلی است
وی در ادامه در مورد راه حل موضوع ایران و احیای برجام گفت: خوشبختانه بایدن بر استفاده از دیپلماسی تاکید کرده و در واقع معتقدم که این مشکل را می‌توان با دیپلماسی حل کرد و هر اقدامی در راستای دیپلماسی و جلوگیری از جنگ انجام شود، ارزشمند است. البته بار دیگر تاکید می‌کنم که لغو تحریم‌ها و احیای برجام زمان‌بر است و به زودی این اتفاق رخ نمی‌دهد.
این استاد دانشگاه در ادامه در مورد بهبود روابط ایران و آمریکا گفت: همان طور که تاکید کردم اختلاف‌ها زیاد است و من شک دارم که این روابط در کوتاه‌مدت احیا شود. البته برای رسیدن به این هدف باید گفت‌وگوی مداوم در پیش گرفت. باید در مورد مسائل مختلف مورد اختلاف به صورت جداگانه به گفت‌وگو پرداخت و در مورد آن‌ها در جلسات متعدد مذاکره کرد تا بتوان در نهایت احتمالا به توافق رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرائیل برجام لغو تحریم احیای برجام وجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده و آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است و اجازه نداده سه کشور اروپایی دیگر نیز به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 751447

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل