Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی پاریس درباره لیبی تهدید کردند افرادی را که در داخل یا خارج از لیبی اقدام به اخلال در برگزاری انتخابات یا تضعیف آن کنند، تحریم می‌کنند.

 به نقل از الجزیره، دربیانیه پایانی این کنفرانس، شرکت کنندگان بر اهمیت برگزاری اولین انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تاریخ لیبی به شکلی "آزاد، عادلانه، فراگیر و معتبر" تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران در کنفرانس بین‌المللی پاریس همچنین بر ضرورت احترام کامل به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی لیبی و همچنین مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در امور این کشور تاکید کردند.

در بیانیه مذکور که از سوی سفارت فرانسه در لیبی منتشر شده، آمده است که کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس، از تعهد شورای ریاستی و حکومت وحدت ملی برای تضمین موفقیت روند انتقالی از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در دسامبر آینده، تقدیر کردند.

این کنفرانس از همه طرف‌های موثر و نامزدهای لیبیایی خواست تا نسبت به احترام به حقوق مخالفان سیاسی خود و پذیرش نتایج انتخابات، متعهد باشند.

کنفرانس پاریس در عین حال هشدار داد که تحریم‌هایی علیه افرادی که برای برهم زدن انتخابات یا تضعیف نتایج آن در داخل یا خارج از لیبی تلاش کنند، اعمال خواهد شد.

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی، در سخنرانی خود در کنفرانس پاریس، از هیئت‌های قانون‌گذار خواست تا قانون انتخابات را به شیوه‌ای توافقی، اصلاح کنند که عدالت، فراگیری و فرصت‌های برابر، تامین گردد.

محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی نیز به نوبه خود تاکید کرد که این شورا امیدوار است، این مرحله به برگزاری انتخابات دموکراتیک و همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی و حصول نتایج قابل قبول، ختم شود.

المنفی در ارتباط با زندانیان سیاسی عنوان کرد: "ما در تلاشیم تا همه زندانیان را که به دلایل منازعه سیاسی در لیبی زندانی شده‌اند، آزاد کنیم."

وی تأکید کرد که می‌خواهد مرحله کنونی را با انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی همزمان، همه جانبه و دموکراتیک که در آن همه شرکت کنند و نتایج آن مورد قبول همه باشد و به انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت بینجامد به پایان برساند.

المنفی از کار کمیته مشترک نظامی لیبی (۵+۵) و گام های عملی و ملموس آن، از آتش بس تا رسیدن به یک برنامه اقدام جامع برای خروج مزدوران و نیروهای خارجی تقدیر کرد.

وی افزود: شورای ریاستی با جدیت با کمیته مشترک نظامی (۵+۵) و طرف های مختلف درگیر برای برقراری آتش بس و گشودن مسیر زمینی که شرق و غرب کشور را به هم پیوند می‌دهد، همکاری کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنرانی ضبط شده ای که برای شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی در پاریس فرستاد، از همه احزاب سیاسی لیبی خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شرکت کنند.

او در این رابطه خاطرنشان کرد که مشارکت در این دو انتخابات، "گام ضروری پیش‌رو در مسیر برقراری صلح و ثبات" است.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هم گفت که کنفرانس بین المللی پاریس در مورد لیبی "نقطه عطفی مهم و تعیین کننده برای حرکت مثبت در مسیر منافع لیبی است."

وی عنوان داشت که این کنفرانس "فرصتی برای ارزیابی مجدد وضعیت کشور لیبی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که انتخابات در لیبی باید به گونه‌ای برگزار شود که در اعتبار آن تردیدی باقی نماند.

لاوروف گفت: ما نباید روی تاریخ خاصی تمرکز کنیم، بلکه باید روی آماده سازی خوب روند انتخابات تمرکز کنیم تا این انتخابات فرصتی برای زیر سوال بردن آن باقی نگذارد.

وی بر لزوم مشارکت همه نیروهای سیاسی در کشور تاکید کرد و گفت: به نظر من این بسیار مهم است و ما امروز در مورد آن صحبت کردیم و همه نیروهای سیاسی از جمله حامیان رژیم معمر قذافی باید این امکان را داشته باشند که نامزدهای خود را برای شرکت در آن انتخابات معرفی کنند.

کنفرانس پاریس با حضور رهبران نزدیک به ۳۰ کشور جمعه ۱۲ نوامبر، در پاریس با هدف "حمایت بین المللی از تداوم انتقال سیاسی قدرت در لیبی و برگزاری انتخابات در زمان مقرر" برگزار شد.

مقاماتی چون امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا که کشورهایشان در برپایی این نشست، نقش مستقیم داشتند، در این همایش حضور یافتند.

همچنین عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس شرکت کردند.

خبرگزاری رویترز جمعه پیش‌نویس نتایج کنفرانس لیبی را که در پاریس برگزار شد، منتشر کرده و اعلام کرده بود که قدرت‌های جهانی برای اعمال تحریم‌ها علیه هر کسی که روند انتخابات و انتقال سیاسی در لیبی را مختل کند، فشار خواهند آورد.

برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور و پارلمان جدید لیبی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و با وجودی که تنها ۶ هفته تا زمان انتخابات باقی مانده، اختلاف نظر بین جناح ها و نهادهای سیاسی رقیب در شرق و غرب بر سر قوانینی که جدول زمانی انتخابات بر اساس آن تنظیم شده و مجری آن ادامه دارد.

این مناقشه روند صلح گسترده‌تری را که شامل تلاش‌ها برای متحد کردن نهادهای دولتی و خروج مزدوران خارجی است که علی‌رغم آتش‌بس در خطوط مقدم جبهه مستقر هستند، تهدید می‌کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی کنفرانس بین المللی برگزاری انتخابات کنفرانس پاریس شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است

سرمربی تیم فوتبال بایرلورکوزن به پیروزی تیمش مقابل رُم در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژابی آلونسو که شاگردانش شب گذشته (پنجشنبه) در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر میزبان خود رُم را شکست دادند تا نیمی از راه صعود به فینال را طی کرده باشند، پس از این بازی گفت: ما با قدرت و نظم تیمی سخت جنگیدیم اما هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. ما روی ضدحملات عالی بازی کردیم و با وجود اینکه از موقعیت‌های‌مان برای به ثمر رساندن گل سوم نهایت استفاده را نبردیم اما همچنان ازعملکرد این تیم راضی هستیم. امیدوارم در بازی برگشت بتوانیم همراه با هواداران‌مان جشن صعود به فینال بگیریم.

سرمربی اسپانیایی لورکوزن که اخیراً این تیم را به قهرمانی زودهنگام در بوندس‌لیگا رساند، تصریح کرد: این یک عملکرد متمرکز با ارائه یک بازی هوشمندانه و پخته بود. رُم هم موقعیت‌های خود را داشت اما گل اول به ما اعتماد به نفس بیشتری داد و ما چه با توپ و چه بی‌توپ خوب کار کردیم. ما در نیمه دوم احساس ثبات می‌کردیم و به سختی به رُم اجازه خلق موقعیت دادیم، چون می‌دانستیم که اگر در دفاع محکم و منضبط بمانیم، می‌توانیم موقعیت‌هایی هم روی دروازه آنها ایجاد کنیم.  

دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون

آلونسو که با لورکوزن رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده‌اند و در 47 بازی اخیر شکست‌ناپذیر بوده‌اند، در این باره هم خاطرنشان کرد: این روند شکست‌ناپذیری استثنایی است. این به خاطر ذهنیت عالی بازیکنانم و سطح تمرکز ثابت در سراسر تیم است اما ما نمی‌خواهیم اکنون متوقف شویم. ما باید این روند را تا پایان فصل ادامه دهیم.  

وی در پایان در مواجهه با این پرسش که «آیا رؤیای کسب سه‌گانه قهرمانی را دارید؟»، گفت: ما به کسب سه‌گانه نزدیک هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان