Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@12:16:26 GMT

مشاهده پرنده کمیاب اسکوتر در سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۳۹۳

مشاهده پرنده کمیاب اسکوتر در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار پرنده اسکوتر در شهرستان زهک استان سیستان وبلوچستان مشاهد شد.

وحیدپورمردان در گفت و گو با ایسنا- افزود: تیم پرنده نگری و سرشماری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زهک برای اولین بار پرنده اسکوتر بال سفید را شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با شروع فصل سرد در قسمت های شمالی کره زمین و مهاجرت گونه های پرندگان به بخش های گرم و جنوبی، تیم های مختلف کارشناسی و محیط بانی بمنظور سرشماری و پرنده نگری در سایت ها و زیستگاههای سطح استان مستقر می شوند.

وی ادامه داد: تیم های پرنده نگری و سرشماری در شهرستان زهک موفق به شناسایی و مشاهده پرنده اسکوتر بال سفید شدند.

پورمردان تصریح کرد: پرنده اسکوتر بال سفید یا اردک سیاه مخملی، از گونه‌های کمیاب است و در گذشته زمستان‌ها به تعداد خیلی کم در سواحل دریای خزر دیده می شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: اندازه تقریبی طول بدن اسکوتر بال سفید (اردک سیاه مخملی) 55 سانتی‌متر است؛ جثه فربه و منقاری بادکرده دارد، هر دو جنس اسکوتر بال سفید از اسکوتر سیاه به‌وسیله آینه‌بالی سفید که در حالت بال‌بسته اغلب ناپیدا است، مشخص می شود، هنگام شیرجه پاهای قرمزش دیده می شود، پرنده نر لکه سفید کوچکی در زیر چشم دارد و طرفین منقار سیاهش زرد رنگ است، پرنده ماده با دو لکه بزرگ تقریبا سفید در هر طرف سر از اسکوتر سیاه تمیز داده می شود، این لکه‌ها در پرنده نابالغ مشخص‌تر است، که در صورت نبودن این لکه‌ها، سفیدی بال برای شناختن آن کافی است، معمولا به صورت دسته‌های کوچک و یا تک‌تک در نزدیکی ساحل دیده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستان و بلوچستان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان