Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی از نقش مهم دولت سیزدهم در تنظیم و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ چند ماه زودتر از روال مرسوم سالیان قبل خبر داد.

به گزارش برنا، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی، از نقش مهم دولت سیزدهم در تنظیم و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ چند ماه زودتر از روال مرسوم سالیان قبل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاندوزی با اشاره به اینکه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای نخستین بار، ۴ ماه قبل از موعد مقرر قانونی توسط دیوان محاسبات تهیه و در ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، بیان کرد: علت موفقیت در این موضوع، تسریع وزارت اقتصاد در تنظیم صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور و تصویب فوری آن در هیات وزیران بود.

وزیر اقتصاد افزود: بخش قابل توجهی از فرآیند تهیه گزارش تفریغ بودجه، توسط وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل کشور صورت می‌پذیرد و چون امسال با همت وزارت اقتصاد این گزارش چند ماه زودتر از سال‌های قبل تهیه و به دیوان محاسبات ارائه شد، دیوان هم در تسریع در اجرای وظیفه قانونی خود نسبت به سال‌های قبل موفق شد و گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ را در نیمه اول سال ارائه کرد که قطعا آسیب‌شناسی آن نقش مهمی در تدوین لایحه بودجه سال آینده خواهد داشت.

خاندوزی با اشاره به سابقه تنظیم گزارش صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کشور توسط خزانه‌داری کل کشور در سالیان قبل افزود: در سال‌های قبل و بخصوص در دولت گذشته، هیچ‌گاه سابقه نداشته که گزارش صورتحساب عملکرد سالانه بودجه سال قبل در نیمه اول سال تنظیم شود و معمولا این اقدام در پایان آذرماه صورت می‌گرفت و آنگاه تازه دیوان محاسبات اقدام به نهایی کردن گزارش تفریغ بودجه می‌کرد. اما امسال وزارت اقتصاد به منظور ارتقاء شفافیت مالی و پاسخگویی مناسب‌تر درباره نحوه هزینه بودجه کشور، این گزارش را چند ماه زودتر تهیه کرد و به دیوان محاسبات ارسال کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد که این اقدام دولت جدید در راستای تحقق شعار مبارزه با فساد و شفافیت مالی است که مورد تاکید همه اعضای دولت خصوصا رئیس‌جمهور محترم بوده است.

خاندوزی تاکید کرد که گزارش صورتحساب عملکرد سال ۱۳۹۹ بودجه کل کشور در شهریورماه امسال یعنی ۳ ماه و نیم زودتر از مهلت مقرر در ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی کشور و حتی ۱۵ روز زودتر از موعد قانونی مقرر در جزء ۳ بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه کشور به دیوان محاسبات ارائه شد که با توجه به شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا و عدم حضور کامل کارکنان واحدهای مالی دستگاه‌های اجرایی، این اقدام خزانه‌داری و وزارت اقتصاد جای تقدیر فراوان دارد.  

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد که دولت سیزدهم در اجرای شفافیت مالی عزم جدی دارد و ارائه این گزارش، تازه شروع برنامه‌های بزرگی است که دولت در زمینه شفافیت مالی اجرا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت بودجه دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی اقتصاد لایحه بودجه قانون بودجه مجلس شورای اسلامی سید احسان خاندوزی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ صورتحساب عملکرد سال سخنگوی اقتصادی دولت دیوان محاسبات چند ماه زودتر وزارت اقتصاد ماه زودتر شفافیت مالی دولت سیزدهم کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است