Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@07:43:54 GMT

مصالحه، اصل و بنای کار شورا‌های حل اختلاف است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۶۵۶

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اصل و بنای کار شورا‌های حل اختلاف مصالحه است و اگر به نتیجه برسد موجب مرضی خداوند است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور امروز از مجتمع‌های ۱۲ و ۱۳ شورای حل اختلاف تهران بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در این بازدید با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) و امام کاظم (ع) اظهار داشت: اصلاح ذات البین و صلح بین مردم از عامه نماز‌ها و روزه‌های مستحبی افضل است و خوشا به حال کسانی که بین مردم صلح برقرار می‌کنند. رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر ۳ مزیت شورا‌های حل اختلاف ادامه داد: شورا‌های حل اختلاف تابع تشریفات آیین دادرسی نیستند، این موضوع در سرعت کار تأثیر گذار است و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند.  وی افزود: شورا‌های حل اختلاف یک نهاد قضایی و مردمی است، در واقع شورا از نظر قضایی به حل و فصل اختلافات می‌پردازد و از جهتی از آنجایی که انسان‌های دلسوز و مومن از خود مردم برای حل مشکلات تلاش می‌کنند، نهادی مردمی است.  رئیس دیوان عالی کشور به مهمترین مزیت شورا‌های حل اختلاف اشاره کرد و گفت: کار شورا‌های حل اختلاف حکم دادن نیست، بلکه صلح و سازش است و اصل بر مصالحه است و اگر به نتیجه برسد مرضی خداوند است.  حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم ضمن تشکر از رئیس شورا‌های حل اختلاف و همکاران قضایی در پایان گفت: کار شورا‌های حل اختلاف بسیار شریف است و مورد رضایت خداوند است.  حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس شورا‌های حل اختلاف نیز ضمن تشکر از پیشنهاد‌ها و راهنمایی‌های رئیس دیوان عالی کشور در جهت اصلاح امور، بر اهمیت نظارت دیوان بر شورا‌ها تاکید کرد.  وی ادامه داد: رئیس دیوان عالی کشور بر تسهیل کار مردم و احقاق حق اصرار دارد و ما نیز درصدد هستیم که در اصلاح فرایند‌ها عمل کنیم تا تحقق آرمان‌های بلند دستگاه قضایی، احقاق حق و عدالت و رضایت مردم بیشتر فراهم شود. برچسب ها: مصالحه ، شورای حل اختلاف ، رئیس دیوان عالی کشور ، بازدید ، دادرسی ، دستگاه قضایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مصالحه شورای حل اختلاف رئیس دیوان عالی کشور بازدید دادرسی دستگاه قضایی کار شورا های حل اختلاف رئیس دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است