Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:29:35 GMT

هنگ‌کنگ ویزای خبرنگار اکونومیست را تمدید نکرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۹۷۹

هنگ‌کنگ ویزای خبرنگار اکونومیست را تمدید نکرد

هم‌زمان با سرکوب آزادی بیان و مخالفان در هنگ‌کنگ، سردبیر "اکونومیست" اعلام کرد این شهر چین از تمدید ویزای یک خبرنگار استرالیایی این هفته‌نامه خودداری کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، در سال‌های اخیر، سو-لین وانگ، دست کم سومین خبرنگاری است که در هنگ کنگ کار کرده و حالا مجبور به ترک این دولتشهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادی مطبوعات که زمانی در این شهر به طور صریح برقرار بود، اکنون تحت کنترل است.

زانی مینتون بدوز، سردبیر این هفته‌نامه مستقر در لندن در بیانیه‌ای گفت: وانگ که در حال حاضر در هنگ کنگ نیست، اجازه بازگشت به کار را ندارد. ما از تصمیم آن‌ها متاسفیم؛ تصمیمی که بدون هیچ توضیحی اتخاذ شده است. ما از دولت هنگ کنگ می‌خواهیم تا دسترسی به مطبوعات خارجی را که برای این شهر بین‌المللی حیاتی و مهم است، محدود نکند.

پکن در سال‌های اخیر با بریتانیا و استرالیا بر سر مسائل مختلفی از جمله تجارت و حمایت از معترضان دموکراسی هنگ کنگ اختلاف نظر داشته‌ است.

همچنین، هم کانبرا و هم لندن شرایط اقامت را برای اهالی هنگ کنگ که می‌خواهند شهر را ترک کنند، تسهیل کرده‌اند که این مسئله خشم پکن را برافروخته است.

در گذشته "ویکتور مالت"، دبیر وقت "فایننشال تایمز" پس از رد تمدید ویزا کاری‌اش، از ورودش به هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ جلوگیری شد.

همچنین کریس باکلی، خبرنگار "نیویورک تایمز" نیز پس از اخراج از چین، اجازه ورود به هنگ کنگ را نداشت. پس از اینکه باکلی اجازه ورود به چین را نیافت و تاخیرهای متعدد در صدور ویزا، نیویورک تایمز برخی از مراکز آسیایی خود را به کره جنوبی منتقل کرد.

سال گذشته، باشگاه خبرنگاران خارجی هنگ کنگ تاخیرهای صدور ویزا برای خبرنگاران رسانه‌های خبری را "غیرعادی" توصیف کرد.

در سرزمین اصلی "اقتدار گرا"ی چین، که مطبوعات به شدت کنترل و سانسور می‌شود، خبرنگاران خارجی باید ویزاهای خاصی دریافت کنند و برای این کار با مشکلات متعددی رو به رو می‌شوند؛ اگرچه خبرنگاران فقط به یک ویزا کاری برای کار در هنگ کنگ احتیاج دارند.

"فاینشیال تایمز"، "خبرگزاری فرانسه"، "سی‌ان‌ان"، "وال استریت ژورنال" و "بلومبرگ" از رسانه‌های خبری هستند که مقرهای منطقه‌ای در هنگ کنگ دارند.

در اوایل سال جاری، "اپل دیلی"، محبوب‌ترین روزنامه دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ، پس از مسدود شدن دارایی‌هایش با استفاده از قانون جدید امنیت ملی، تعطیل شد. شش تن از مدیران ارشد و سردبیران آن، از جمله موسس آن "جیمی لای"، به اتهام "تبانی با نیروهای خارجی برای به خطر انداختن امنیت ملی" بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین هنگ کنگ استراليا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟

با پایان یافتن سومین مرحله از طرح کالابرگ فجرانه در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، دولت و وزارت رفاه درباره ادامه دار بودن این طرح تصمیم‌گیری خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طرح کالابرگ فجرانه از 17 بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد و در ادامه دهک‌های یک تا هفت مشمول این طرح قرار گرفتند. این طرح در سه مرحله اجرا شده است که پایان مرحله سوم طرح 18 اردیبهشت‌ماه ( هفته بعد) خواهد بود.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه درباره این طرح گفت: طرح فجرانه، طرحی اثرگذار بود که در مدت 3 ماه که به طور متوسط بالای 86 درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و ما‌ امیدواریم این طرح تمدید شود.

"طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک" بدون مشکل در حال اجرا است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد: چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی  چند روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و 700 هزار تن محصول خریداری شده از 11 قلم شده است و 140 میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

به گزارش تسنیم، وزارت رفاه تا هفته آینده درباره نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • اتلتیکو مادرید تصمیمش را گرفت: قرارداد ماریو هرموسو تمدید نمی‌شود
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • آیا طرح کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟
  • تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی
  • رسمی؛ مارکو رویس پس از 12 سال از دورتموند جدا می شود
  • رئال مادرید قرارداد پسر مارسلو را تمدید کرد
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا